השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

המקצועות המשתלמים ביותר

עצמו לרגע את עיניכם וציירו את התמונה הבאה בדמיונכם: אתם גרים בבית זכוכית מוקף גינה פרחונית הממוקם בלב שכונה יוקרתית במרכז תל אביב, יש לכם אישה ו-2 ילדים, כלב ומבשלת קבועה. אתם כובשים את העולם ומבקרים בו ללא הפסקה. החיים יפים.. אתם נחים על זרי הדפנה.. תרגיל מחשבתי זה, שלמראית עין נתפס כהכנה למדיטציה, זוכה להתגשם עבור אנשים בודדים בלבד. עבור רובינו המציאות תיהיה קלה פחות..

עם תחילת חייכם האזרחיים תחשפו לראשונה לעובדה שהחיים יקרים, עמוסים ולא תמיד מספקים.. וכן.. גם אם לא חלמתם על בית זכוכית.. ללא מאמצים כבדים, גם דירה צנועה יכולה להיות חלום שאינו בר השגה. תנאי חיים בסיסיים הופכים למצרך יקר.. אם לא תתעוררו עכשיו, אתם עלולים להמשיך להביט על חייכם האידיאלים מבעד לחלון ראווה..

מטרתו של מאמר זה אינה לדכא אתכם אלא לפתוח לכם צוהר לאפשרויות חדשות. חשוב שתהיו מודעים לכך שבחירותיכם הנוכחיות יעצבו במידה רבה את עתידכם כך שזה הזמן לפעול! בבחירת אפיק לימודי או מקצועי רצוי להסתכל מעט קדימה ולחשוב לאן נתיב זה מוביל והיכן תגיעו במהלך השנים. הרי לא הייתם מוכנים ללכת בעקבות שביל שנים על גבי שנים כשלא ידוע מה בסופו. כעת, אתאר מספר אפיקים מקצועיים ששכרם בצידם בתקווה כי הדבר יגביר את מודעותכם ויסייע לכם לעשות בחירה מושכלת יותר:

  1. מתמטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב- ע"פ נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 5 מתוך עשר אפיקי הלימוד המשתלמים ביותר הם בתחומי המתמטיקה, הסטטיסטיקה ומדעי המחשב. הפקולטות הנחשבות הן המרכז הבינתחומי בהרצליה, שנקר, מכללת ת"א-יפו, אונ' ת"א ואונ' בן גוריון. הלימודים אינם ארוכים (3 שנים לתואר ראשון) ובוגריהם נהנים ממשכורות של 15,000 ₪ לאחר שנתיים ניסיון.
  2. מקצועות ההנדסה והאדריכלות- את המקום השני ברשימת המקצועות המשתלמים תופסים הפקולטות להנדסה ואדריכלות המשתכרים במשכורת ממוצעת של 12,500 ₪ לאחר שתי שנות ניסיון. מקומות הלימוד המועדפים הם: אונ' ת"א, אונ' בן גוריון, הטכיון, אונ' אריאל ושומרון והמכון הטכנולוגי בחולון. עם זאת, הלימודים ארוכים מעט יותר (4-5 שנים).
  3. כלכלה ומנהל עסקים- במידה והפקולטות להנדסה ולמדעים מדוייקים לא מתאימות תשמחו לגלות כי גם בוגרי תארי הכלכלה והניהול לא מופלים לרעה (עם משכורות התחלתיות של קרוב ל-10,000 ₪). את הלימודים מומלץ ללמוד באוניברסיטאות: ת"א, טכניון, העברית ובר אילן. או במכללות: המכללה למנהל, מכללת רופין, המכללה האקדמית בנתניה, מכללת ספיר, מכללת ת"א- יפו והמרכז הבינתחומי בהרצליה.

אין ספק כי מקצועות אלה משתלמים במיוחד. משך הלימודים קצר והמשכורות גבוהות. אפשרויות התעסוקה מגוונות ונתיבי ההתקדמות פתוחים. רק דבר אחד מפריד בינכם לבין מקצוע מבטיח- הליך הקבלה.. מסתבר, כי אינכם היחידים המעוניינים בעתיד יציב ופורה. מספר המקומות מוגבל וקבלתכם מותנית בציון פסיכומטרי גבוה. כל שעליכם לעשות הוא להצליח בבחינה הפסיכומטרית. אי לכך, חשוב לבחור במכון ההכנה האיכותי ביותר. קורס עם מספר שעות מקסימלי, כיתות קטנות ומדריכים מנוסים ימצה את הפוטציאל הגלום בכם. העתיד ניקבע כאן ועכשיו- בבחינה הפסיכומטרית! אז למה אתם מחכים?!…