השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

איך להימנע מציון נמוך בפסיכומטרי?

הסקאלה של ציונים הפסיכומטרי נעה בין 200 ל-800, הציון הממוצע הוא באזור 540. הציון שאנחנו מגדירים כ"אזור הניחוש" נע בין 305 ל-370 נקודות. מה זה אומר? לדוגמה, נבחן שלא פותח את חוברת הבחינה הפסיכומטרית ומנחש הכול מבלי להתאמץ, צריך לקבל ציון מעט נמוך מ-400.

יחד עם זאת, יש כ-10000 נבחנים בשנה (!) שמקבלים ציון נמוך מ-400. בהתחשב בעובדה שזה רבע מכלל הנבחנים, יצאנו לבדוק, כיצד הדבר ייתכן (הרי על-פי הסטטיסטיקה, 80% מהעשרת האלפים האלה למדו בקורס הכנה לפסיכומטרי כלשהו ועדיין נכשלו בפסיכומטרי).

וכאן התשובה: כל מי שקיבל ציון נמוך בפסיכומטרי לא שילב את הידע שרכש בקורס עם אסטרטגיה. אנחנו יודעים, שבפסיכומטרי לא מספיק לדעת את החומר, צריך לשלוט גם באסטרטגיה. ריכזנו עבורכם ששה כללים פשוטים שימנעו מכם קבלת ציון נמוך בפסיכומטרי (בהנחה שיש לכם את בסיס הידע הדרוש):

  1. הכלל הראשון של פסיכומטרי – לא יודע את תשובה – נחש. ואל תגידו "בסימולציה לא אסמן ובבחינה הפסיכומטרית – כן". במצבי הלחץ המוח שלנו מסוגל לשחזר רק פעולות שתרגלנו לרמה האוטומטית.

זכרו:  תשובה נכונה משפרת את הציון ותשובה לא נכונה איננה גורעת ממנו. כלומר, אם הנבחן מבחין בכך שעברה יותר מדקה מאז שהוא התחיל לפתור את השאלה, עליו לסמן תשובה בטופס תוך ניחוש ולהמשיך הלאה מבלי להתעכב. כנ"ל גם במקרה שהנבחן זיהה שאלה שאיננו יודע כיצד לפתור (רק בלי לבזבז עליה דקה – ישר לסמן תשובה בניחוש ולהמשיך הלאה).

  1. בחרו כבר בתחילת ההכנה את "מספר הניחוש". חשוב להבין: אם נהיה עקביים בסימון, נקבל יותר נקודות בציון הפסיכומטרי. מכאן שכבר בתחילת הקורס יש לבחור את "מספר הניחוש", כדי להבטיח את הציון המקסימלי בבחינה (לדוגמה: רק תשובה מספר 2 במקרה של ניחוש לאורך כל הבחינה הפסיכומטרית).
  2. מצאת תשובה נכונה – אל תמשיך לקרוא הלאה. הכלל הזה חוסך לא רק זמן, אלא גם אנרגיה ושומרת עליכם. חשבו: אם זיהיתם שהתשובה הנכונה היא 1 ועברתם ישר לתשובה שאחריה, חסכתם 3/4 זמן שאלה – זה מקנה יתרון משמעותי על פני נבחנים אחרים בפסיכומטרי!
  3. פסלת שלוש תשובות ראשונות – הרביעית נכונה, אל תקרא אותה. הדרך לחסוך רבע מזמן שאלה בפסיכומטרי היא לדעת לסמן את התשובה הרביעית מבלי לקרוא אותה.
  4. פתור שאלות בסדר בו הן מובאות בפרק. דילוג על שאלות מבלי לסמן אותן בטופס תשובות הוא מתכון לטעויות ולסטיות, לכן יש לפתור את כל השאלות בכל הפרקים לפי הסדר, בו השאלות מובאות בהם. אם הנך מתקשה בפתרון שאלה, יש לסמנה בניחוש בטופס ובכוכבית או סימן קריאה בחוברת הבחינה הפסיכומטרית ולחזור אליה אם יוותר הזמן.
  5. סמן את התשובה בדף התשובות אחרי כל שאלה. רק סימן בטופס תשובות שאלה-שאלה מונע סטייה וטעויות. אנא הקפידו לסמן את התשובה הנכונה בטופס תשובות אחרי כל שאלה בפסיכומטרי.

בהצלחה בבחינה

צוות מחקר ופיתוח

אוקיי פסיכומטרי