השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

אחוזי ההצלחה בפסיכומטרי

השאלה הנפוצה ביותר בקרב הפונים ליעוץ פסיכומטרי היא "מה אחוזי ההצלחה של OK?". אבל איך נמדדת ההצלחה? מורים שלנו בשיעור הראשון בקורס פסיכומטרי אומרים לתלמידים: "אני לא מאחל לכם לקבל 800 – אני מאחל לכל אחד מכם לקבל נקודה אחת יותר ממה שאתם צריכים כדי להתקבל".

אנחנו יודעים כי להצלחה בפסיכומטרי מדד אחד: קבלה ללימודים אקדמיים. ככל שבסיס המועמד גבוה יותר, כך הסיכוי שלו לקבל ציון גבוה בפסיכומטרי ולהתקבל ללימודים הוא טוב יותר, לדוגמה: תלמיד שסיים בגרות עם חמש יחידות במתמטיקה אמור לסיים את הקורס ולקבל ציון פסיכומטרי מעל שבע מאות. תלמיד עם ציוני בגרות נמוכים צריך לסיים את הקורס עם ציון מעל חמש מאות – מדויק יותר אפשר לומר רק במהלך הלימודים בקורס, אחרי מספר סימולציות וזאת מסיבה הבאה: לפעמים ציוני בגרות נמוכים מעידים לא על הסיכוי הנמוך לקבל ציון גבוה בפסיכומטרי, אלא על העדר מוטיבציה לימודית בבית ספר.

הצלחה בבחינה (פסיכומטרית ובכל מקצוע אחר) תלויה במידה רבה במורה ויכולתו לעורר עניין למקצוע הנלמד. יש לנו מספיק כלים כדי לסייע גם תלמיד עם רקע נמוך ולהביא אותו לציון גבוה בבחינה, בתנאי שאותו התלמיד ישקיע מצדו בלימודים בהתאם למידת ההשקעה שלנו.

הצלחה בפסיכומטרי לא יכולה להימדד לפי הממוצע – מיצוע ציונים מבטל את הנתונים האישים של מועמד ולא יכול לשקף נכונה את הסיכוי שלו בפסיכומטרי. אכן, ממוצע הציונים במכון פסיכומטרי לא רלוונטי עבור תלמיד בעל ארבע או חמש יחידות מתמטיקה, כי יש אחוז קטן יחסית של מועמדים עם הציונים האלה – הפוטנציאל שלו גבוה יותר מהממוצע ולכן תחזית הציון שצריכה להינתן לו בעת הייעוץ. בקצה השני של הסכלה תלמיד עם שלוש יחידות מתמטיקה – עד לסדרת מבחני המתכונת לא נדע את עומק הפוטנציאל שלו: ייתכן והפוטנציאל הלימודי של אותו התלמיד גבוה מאוד והוא יגיע לציון מעל שבע מאות.

אנחנו יודעים למחזות בדיוק רב את הציון הסופי של מועמדים על סמך הנתונים האישיים במהלך ייעוץ טלפוני מקצועי וכן, אנחנו מאמינים כי קורס פסיכומטרי ב-OK נותן את הסיכוי הטוב ביותר לממש פוטנציאל לימודי של מועמד ולהתקבל ללימודים אקדמיים – הודות למקצועיות היוצאת דופן שלנו בכל שלבי הלמידה, החל מהייעוץ.

בברכה,

צוות מחקר ופיתוח של רשת OK פסיכומטרי

מלאו את הטופס שלהלן ואחד מיועצינו ייצור אתכם קשר:

  1. (שדה חובה)
  2. (שדה חובה)