השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

מטרת המבחן או "מי צריך את הבחינה הפסיכומטרית?"

מהי מטרתה של הבחינה הפסיכומטרית, ולשם מה נבחנים בה?

מקורה של הבחינה הפסיכומטרית במבחני אינטליגנציה שהתפתחו לפני יותר ממאה שנה, בזמן מלחמת העולם הראשונה. כשהחלו גיוסים מאסיביים לצבא ארה"ב, נדרשו כלים ממיינים מועמדים לתפקידים פיקודיים שונים. כך נוצרו מבחני רב-ברֱרה, שסייעו במלכת המיון בצורה היעילה, המהירה והמהימנה ביותר.

אגב, באותן השנים ומאותה הסיבה, התפתחו מידות בגדים ונעליים אחידות (שהיום אנחנו מכירים כ-L, XL, S, M וכדומה) – ומאותן הסיבות – לספק כלי ממצע שיאפשר לתת מענה לרבבות הנמדדים.

הבחינה הפסיכומטרית בודקת את מוכנות המועמד ללימודים אקדמיים.

כלומר הבחינה לא בודקת אם אתם חכמים או לא. הבחינה היא רק כלי למיון התלמידים לחוגי הלימוד במוסדות אקדמאיים וממפה את הסיכוי לסיים לימודי התואר.
יש לשים לב לדיוק שבניסוח: הבחינה הפסיכומטרית לא אומרת למשל, אם אתם מתאימים ללימודי פיזיקה או לא. הבחינה הפסיכומטרית רק מסייעת למוסדות הלימוד לבחור, לחוג לפיזיקה למשל, את המועמדים שלהם הכישורים הדרושים לכך.
לפיכך, הבחינה הפסיכומטרית היא כלי מיון המבטיח כי לאלה שיתקבלו ללימודים, יהיה סיכוי הוגן לסיים את חוק לימודיהם.

האם הבחינה הפסיכומטרית הוגנת? אפשר להתווכח על כך, אבל המיפוי לרוב מדויק והמרכז הארצי לבחינות ולהערכה עוסק במחקר מתמיד על נכונות החיזוי. גרף הציונים נראה כמעט סימטרי (ראו את השרטוט), דבר שמעיד על אמינות הבדיקה.

אנחנו באו.קיי. מאמינים בשיטה שלנו. כל אחד יכול להתקבל למוסד אקדמי בישראל, בליווי הטכנולוגיה הלימודית הייחודית שיצרנו ועם ההשקעה הנכונה בלימודים.