השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

פסיכומטרי בהשתקפותם של המאבקים החברתיים

פסיכומטרי בהשתקפותם של המאבקים החברתיים

דבר מנכ"ל

עלות המחייה בישראל הפכה בשנים האחרונות ליקרה למדי. הדלק, הלחם, הקוטג', הדיור – והרשימה הולכת ומתארכת. אנחנו עובדים יותר ויותר, והכיס מתרוקן במהירות מפחידה.

הצורך בהיקף שעות לימוד מוגבר במהלך הלימודים בקורס פסיכומטרי כמעט ולא מאפשר לצעירים לעסוק בשום דבר אחר מלבד זה, והיום, יותר מתמיד, קשה מאוד לא לעבוד במהלך עשרה שבועות. לכן, חלק ניכר מהתלמידים ניצבים בפני הבחירה: האם לפגוע ברמת ההכנה שלהם לבחינה הפסיכומטרית וכפועל יוצא בסיכויי הקבלה שלהם לאקדמיה, או לצמצם בשעות העבודה ולהשתכר פחות. האפשרות האחרונה איננה אפשרית מבחינתם לעתים קרובות.

השינויים שהחברה שלנו עוברת, לא יכולים להשאיר אותנו, מנהלי החברות, אדישים. היום איננו יכולים לדרוש מהתלמידים להתפטר מעבודתם כדי להשקיע את מירב מאמציהם בלימודים בקורס. עובדה זו ברורה לי לחלוטין.

רוב תלמידינו, אלה בפריפריה ואלה בתל-אביב, בחיפה ובבאר שבע – ממשיכים לעבוד במהלך הקורס ולעתים מגיעים לשיעורים היישר מהעבודה, על פי רוב עייפים ותשושים. לבי יוצא אליהם, ואני מעריך את כוח הרצון שלהם להגיע לאקדמיה, על אף כל המכשולים.

לאור כל האמור לעיל, שאלנו את עצמנו: "מה בכוחנו לעשות, כדי להקל על מי שרוצה ללמוד באקדמיה במציאות החברתית של היום?"

יש לציין, כי ארגונים שונים בארץ כבר נרתמו למאבק לשיפור הנגישות להשכלה הגבוהה בארץ, ביניהם צה"ל, הדואג להוזיל קורסי פסיכומטרי לעתודאים ומנפיק וואוצ'רים לחיילים. היחידה להכוונת חיילים משוחררים, שמעניקה מלגות נדיבות לקורס פסיכומטרי, מועצות אזוריות, שמארגנות קורסים מסובסדים לתושבי האזורים שלהן, ועוד.

הגיעה העת שגם הסקטור הפרטי, יצרניות חלב, קבלני בניה, ואף אנחנו – חברות פסיכומטריות – נחפש דרכים להקל על חיי הצעירים בישראל. עלינו לתרום לשיפור הנגישות להשכלה גבוהה בישראל.

מחירי קורסי פסיכומטרי הפכו אבן נגף בדרכם של אלפי מועמדים לאקדמיה, ולא רק בפריפריה, אלא גם בערים מרכזיות כגון תל-אביב, חיפה ובאר שבע.

על החברות הפסיכומטריות למצוא דרכים להוזיל משמעותית את מחיר קורסי ההכנה. אני רואה בזה את חובתינו בעת הזאת. אני פונה לעמיתיי, מנהלי החברות הפסיכומטריות, ואומר: חלק ניכר ממחירי קורסי ההכנה בשוק מורכבים מרכיבים שאינם קשורים כלל באיכות הקורסים ואם נצמצם בהם ונהיה יותר צנועים, נוכל להוזיל את המוצר שלנו מבלי לפגוע בסיכויי ההצלחה של תלמידינו.

לשיטתי, בראש ובראשונה, ניתן לצמצם בהוצאות פרסום ודמי שכירות עבור משרדי פאר, כדי להוזיל את המחירים. ההוצאות הללו מגולגלות בסופו של דבר על הצרכן הסופי – התלמיד – והדבר הביא למצב בלתי נסבל. מחירי קורסי פסיכומטרי מופקיעים המגיעים עד כדי מחיר שנת לימודים באקדמיה (!) ואין שום הצדקה לכך.

אנחנו ברשת או.קיי. פסיכומטרי מתחייבים:

  1. לדבוק במדיניות פרסום מינימלי, צנוע ומצומצם.
  2. להוזיל ככל הניתן את מחירי קורסי הפסיכומטרי לתושבי פריפריה וגם לתושבי המרכז.
  3. להעניק מלגות מיוחדות למועמדים, שהשקיעו בלימודיהם בתיכון, כדי לעודד מצוינות.

אני סמוך ובטוח, כי כל הצעדים הללו יביאו לשיפור משמעותי בנגישות להשכלה גבוהה בארץ. בשנת 2011 חל גידול של 60% בכמות הלומדים בקורסי ההכנה של רשת או.קיי., ואנחנו רואים בכך הבעת אמון בשיטות הלימוד שלנו ובמדיניות השיווק והפרסום שבחרנו.

בברכה,

בר גייל
מנכ"ל הרשת