השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

פורום אוקיי. ארכיון.

חוברת אנלוגיות

Bar:

בשבוע שעבר חילקו חוברת אנלוגיות. הייתי שמח לקבל איזשהו פידבק מכם עליה. ממה שראיתי כרגע, עדיף במהדורה חדשה לחלק את התרגילים לקבוצות של 10-15, כדי שייראה פחות מאיים (300 בסדר רץ של מספרים היום). מה עוד? (תיקונים מינוריים כבר הכנסנו, אבקש מיוסי לציין את התיקונים כאן).

Anonymous:

החוברת סה"כ בסדר גמור. אני חושב באמת שסידור התרגילים בקבוצות יהיה יעיל יותר. מעבר לכך יש מספר תרגילים שבהם הגוף וההטייה של המילים לא עקבי (לא בין השאלה לתשובות - אלא בין תשובה לתשובה = התשובות בעצמן). עד כמה שאני נתקלתי היום, יש מעט שינויים וכיפופים פה ושם ע"י המרכז הארצי, אך בסה"כ יש סדר מסוים שנשמר. אני חושב שיהיה גם חכם להקפיד עליו. דבר נוסף הוא המילים עצמן: אולי זה רעיון טוב במערך השיעור, בזמן השיעור, בהסברים וכד' להשתמש במילים כגון: פלאפון, עכבר (של מחשב), סנדוויץ' וכד'... אך מילים אלה לא יהיו בשימוש המרכז הארצי יותר מדי.... לדעתי אפשר להשתמש באנלוגיות כדי לחזק מילים בעברית תקנית, ויותר מזה - מילים במשלב מעט יותר גבוה (פחות שימוש במילים כגון: יד, בית, עץ, שיער. לדוגמא במקום פיזור - ביזור. במקום ברך - ארכובה וכד') סה"כ החוברת מצויינת ונעימה לעין (מה שחשוב מאד) ;)

Bar:

אם נראה לך שיש שגיאות ממש אנא הפנה אותנו לעמוד ותרגיל ספציפיים. תודה! :)

Anonymous:

המבוא לחוברת מוצלח ביותר! כפי שהעירו לי תלמידים בשאלה 243 התשובה היא כנראה4 ולא 3. בשאלה 285 צריך להחליף את הכבש בפר. בשאלה 10 נכון יהיה לענ"ד להחליף את שם הפעולה "שחיה" בצורת המקור "לשחות".