פסיכומטרי 2014: המגמות

18 במרץ 2014 | הודעות
תגים: , , ,

מזה מספר שנים, בעיקר אחרי הרפורמה האחרונה של 2012, ניכרת בבחינה הפסיכומטרית מגמה של דרישת המעבר משינון ללמידה מעמיקה ולהבנה (יותר הבנה – פחות שינון).

המרכז הארצי לבחינות ולהערכה הדגיש לא פעם, זה מטרתו למדוד את המועמדים ללימודים אקדמיים מדידה הוגנת, כזאת, שתשלול השפעות טריקים ושינון עיוור ותבחן באופן אמתי את המיומנויות הדרושות ללימודים באוניברסיטה.

אחד הסימנים המובהקים של המגמה הזאת היא הוצאות פרק מילים וביטויים מהחלק המילולי. לימוד מילים היה חלק אינטגרלי מכל קורס פסיכומטרי, ולא היה, למעשה, מה ללמד בנושא – רק להמליץ על שינון חזור ונשנה של המילים הנפוצות בבחינה ולפתח ספרים עם מאות תרגילים.

כיום ניכרת גם ירידה משמעותית בכמות השאלות של הגיון צורני, שניתן לפתור באופן מתמטי-אוטומטי, בחלק ממועדים אחרונים שאלות הללו לא הופיעו כלל.

אנחנו, ברשת או.קיי., עוקבים אחרי השינויים ומתאימים את שיטות ההוראה למגמות האלה. מלמדים לחשוב ולהבין, לא סומכים על השינון. חומרי הלימוד שלנו מתעדכנים אחרי כל מועד הבחינה (ויש צורך אופרטיבי בזה, כי כמעט בכל בחינה מופיעות שאלות שמנוסחות בצורה חדשה או שאלות שונות מקצת מהשאלות המוכרות).

מתברר, כי המתכונת החדשה של הבחינה ידידותית ושוויונית יותר לנבחן. הנסיון מלמד, שעם השקעה מתאימה כל אחד יכול להתקבל ללימודים אקדמיים, יש רק לבחור מסלול מתאים ולהקדיש את מלוא הזמן להכנה איכותית.

נשמח אם תתייעצו אתנו בכל נושא שקשור לבחינה הפסיכומטרית:

  1. (שדה חובה)
  2. (שדה חובה)
  3. (נא להכניס דוא"ל תקין)
  4. (שדה חובה)