השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

מתי להיבחן בפסיכומטרי?

פסיכומטרי מתקיים ארבעה פעמים בשנה:  אפריל, יולי, ספטמבר ודצמבר (מועדי הפסיכומטרי). אין שוני בקושי הבחינה בין מועד למועד ושינויי הממוצעים נובעים מהשינויים בהרכב הנבחנים:

–          במועדי אפריל ויולי מתקיימת הבחינה הפסיכומטרית בשפות רוסית, אנגלית, צרפתית, ספרדית (רק יולי), באפריל גם מתקיימת הבחינה באיטלקית. הממוצע בפסיכומטרי בשפות זרות (פרט לאנגלית) נמוך משמעותית מהממוצע בעברית;

–          בכל מועד מתקיימת הבחינה בתנאים מותאמים;

–          במועדי אפריל, יולי, ספטמבר ודצמבר, מתקיימת הבחינה הפסיכומטרית בערבית.

בבואנו לבחור את מועד הבחינה, יש לשקול שני דברים עיקריים: מתי אנחנו רוצים להתחיל את הלימודים באוניברסיטה והאם יש סיכוי שנאלץ לשפר את הציון? אם התשובה לשאלה השנייה חיובית, יש להיבחן במועד פברואר לכל המאוחר. מדוע?

אנחנו מאמינים שאפשר להצליח בפסיכומטרי מהפעם הראשונה, אך יש לקחת בחשבון את כל מכלול הנתונים האישיים (הבסיס הלימודי, הזמן שעומד לרשותנו לטובת ההכנה ומידת ההתרגשות לקראת הבחינה הפסיכומטרית).

בדרך כלל המועד האחרון, אחריו ניתן להתקבל ללימודים האקדמיים בישראל הוא אפריל, אך חלק גדול מהפקולטות יקבלו מועמדים גם עם הציון ממועד יולי.

שימו לב: העתודה האקדמית של צה"ל דורשת ציון מועד אפריל לכל המאוחר.

במקרה הצורך בשיפור הציון ניתן להיבחן בפסיכומטרי כל מועד ללא הגבלה.

קורס פסיכומטרי ממוצע מתפרס לאורך חודשיים-חודשיים וחצי, כך שמי שמבקש להיבחן באחד המועדים, צריך להתחיל להתכונן 3-4 חודשים לפני הבחינה (בדרך כלל בקורסים יש מסלולי הכנה לקראת הקורס עצמו).

© כל הזכויות שמורות לאוקיי פסיכומטרי