השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

איך להתמודד עם חרדת מתמטיקה בפסיכומטרי?

איך להתמודד עם חרדת מתמטיקה בפסיכומטרי?

ארבעים אחוזים מהציון הפסיכומטרי (בדגש כללי) הם מתמטיקה, ליתר דיוק – מתמטיקה (15-16 שאלות) וסטטיסטיקה (הסקה מתרשים) – 4-5 שאלות.

אנחנו עוסקים בהכנה לפסיכומטרי מאז 1996 ופוגשים מועמדים רבים שמתקשים דווקא בחלק הזה. הקושי הוא לא תמיד רציונלי ולעתים ניתן להגדירו כ"חרדת מתמטיקה". ננסה להבין מקורות הפחד הזה ונציע דרכי התמודדות אתו.

הבחינה הפסיכומטרית היא מאתגרת וקשה וכדי להצליח בה, יש להתכונן בצורה יסודית ושיטתית. כדי להסביר את חשיבות רציפות ההכנה במתמטיקה, נביא את הדוגמה הבאה:

בשני פרקי כמותי בפסיכומטרי יש בדרך כלל לפחות שאלה אחת בהנדסת מרחב. דמויות מרכזיות בשאלות האלה הן צורות הנדסיות כגון חרוט, כדור, קובייה וגליל ומקבילון. כדי לפתור שאלה עם גליל, למשל, רוב הסיכויים שנצטרך להיעזר בידע במעגלים ועיגולים (גיאומטריה), להרכיב משוואה (אלגברה), לעבוד עם שברים או חזקות, וכדי לא להתבלבל בהגעתנו לתשובה הסופית, נצטרך גם סדר פעולות חשבון ולוח הכפל (ידע מתמטי בסיסי).

דוגמה הזאת ממחישה עד כמה חשוב הבסיס והרצף שבלימוד מתמטיקה, כי ללא הבסיס לא ניתן להתקדם לנושאים מורכבים יותר. יש לזכור, כי כל עוד פעולות מתמטיות פשוטות לא יהיו מתורגלות עד לרמה אוטומטית (כמו שליטה בנשק בטירונות), המוח לא יהיה מסוגל לתפקד במצבי הלחץ – בבחינה הפסיכומטרית. כדי שחשיבה גבוהה יותר תתחיל לפעול, אנחנו לא יכולים לבזבז אנרגיה על פתרון שאלות בסיסיות.

למי שמדבר על הפחד שלו מפני מתמטיקה (או "השנאה" שלו למקצוע הזה) פשוט לא היה מזל עם המורה. לכן אנחנו רואים בקורסי ההכנה שלנו הזדמנות לחוויה מתקנת לתלמידים רבים שכותבים לנו אחר כך: "הבנתי מתמטיקה כפי שמעולם לא הבנתי אותה!" או "פעם ראשונה אני רואה מורה, שמאוהב במקצוע הזה ומדביק את התלמידים באהבה הזאת!"

אין ספק, כי ההצלחה בפסיכומטרי תלויה בבסיס אתו התלמיד מגיע לקורס מהבית: ככל שהבסיס גבוה יותר, כך קל יותר ללמוד בקורס. יחד עם זאת, עם הכנה יסודית וגישה חיובית, כל אחד משפר את הציון מתחילת הקורס ועד סופו.

אנחנו ב-OK פיתחנו מסלול הכנה טרום-קורס הכולל לימוד עצמי עם ספר "מבוא במתמטיקה" והרצאות ווידאו באתר בליווי תרגול בפורטל הלימודים המתקדם של הרשת. המסלול מאפשר למקסם את התועלת מקורס פסיכומטרי ולהשלים פערים עוד בטרם הקורס מתחיל.

צריך להבין, כי עם ההרשמה לקורס צריך להתכונן לעבודה מאומצת. הרשמה חכמה נעשית מראש, חודש וחצי – חודשיים לפני תחילת הלימודים. הרשמה מוקדמת תאפשר חזרה על היסודות ושיפור נקודת פתיחה בקורס. וכן, יהיו דברים בסיסים שצריך פשוט לשנן ולזכור, כפי שאנחנו זוכרים את ימי ההולדת של חברים –אין שיטה יעילה כדי לזכור ידע בסיסי. על הידע הבסיסי הזה נבנה בניין ההצלחה בפסיכומטרי והדבר ישחרר מהפחד מפני מתמטיקה.

להרשמה ליעוץ וקבלת מידע השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מה לומדים בקורס הכנה לפסיכומטרי?

הנחמה היא שבקורס של OK פסיכומטרי אנחנו לא עוסקים רק בהכנה לבחינה הזאת: אנחנו מקנים לתלמידינו מיומנויות וידע שישמשו אותם להמשך הלימודים באקדמיה.

כמה זמן להקדיש לשיעורי הבית בקורס פסיכומטרי?

  1. (שדה חובה)
  2. (שדה חובה)