השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

פורום אוקיי. ארכיון.

קורס נתיבות יולי 2011

Anonymous:

שלום לכולם! למען הסר ספק, זה הפורום של הקבוצה של אלכס. זה המקום לשאול אחד את השני (וגם אותי) שאלות, לתת זה לזה תשובות, להתעדכן בש"ב ושינויים, להתייעץ בכל מיני נושאים, להעלות לינקים שימושיים/מגניבים או סתם לתת אחד לשני תמיכה נפשית לקראת המבחן... רציתי להגיד לכם שאתם אחלה קבוצה. מאוד נהנתי במפגש הראשון ואני מקווה שנמשיך באותה רוח. למי שרוצה לשלוח לי הודעה פרטית, יכול גם לשלוח לי מייל ל- alexyer@gmail.com, רק נא לציין במייל שם ואת הקורס אליו אתם שייכים. שימו ♥ שבעמוד הראשי של הפורום תמצאו פתרונות לרוב השאלות מהספרים של הקורס. הפתרונות יופיעו רק לאחר שתשאלו שאלות. חלק מהשאלות כבר נשאלו כך שלא תצטרכו לשאול שוב. הפתרונות מסודרים לפי ספרי הקורס ואז לפי תתי נושאים. צוות המדריכים הרחב של או.קיי ובו אני, נשתדל לענות במהרה. חשוב ביותר- נצלו את החג לדברים הבאים: הסרת חלודה במתמטיקה (לוח הכפל, ריבועי כל המספרים עד 16 לפחות והחוברות מערכת ההרשמה), לוודא שאתם סגורים על כ-ל מה שלמדנו עד החופשה וכמובן הפק"לים שלנו (קריאה ושינון מילים באנגלית ובעברית ו- MoBook). שיהיה חג שמח והמון בהצלחה לכולם! אלכס

Anonymous:

אני מרגיש כזה חנון שפותח את הפורום.. בכל מקרה, אלכס אודה לך אם תסייע לי בתרגיל 18 בעמ' 57 (אלגברה ובעיות). הגעתי למצב של [code:34d98mr6]0^5 ____ -4^5[/code:34d98mr6] (5 בחזקת אפס, לחלק ב 5 בחזקת מינוס 4). מה שאומר שיוצא לי [code:34d98mr6]1 __ -4^5 [/code:34d98mr6] לעומת הספר בו הגיעו לתשובה 625. תודה!

Anonymous:

היי עדן, מה שעשית נכון, אבל לא סיימת את הפישוט. לפי חוק שלמדנו על חזקה שלילית, m/n)^-x = (n/m)^x) . למקרה שהאותיות באנגלית יתבלגנו לי, החוק הוא שמספר בחזקה שלילית שווה להופכי לו בחזקה נגדית (החזקה בערך מוחלט), ולכן לפי החוק הזה, ״אחד חלקי חמש בחזקת מינוס ארבע״ (מה שיצא לך) שקול ושווה ל-״אחד חלקי אחד חלקי חמש ברביעית״, שזה אותו הדבר כמו פשוט חמש ברביעית, שזה 625. מצטער שכתבתי את המספרים במילים, פשוט אני עונה לך מהטלפון והמספרים נוטים להתבלגן פה. אם התשובה לא ברורה, תגיד ומחר אני אכתוב לך את התרגיל בצורה מסודרת במספרים מהמחשב. נב- כל הכבוד על היוזמה של להיות הראשון ששואל פה שאלה. מקווה שזה יעודד אחרים לשאול על מה שהם לא הצליחו (ברור לי שהסיבה לכך שאין פה שאלות היא לא שכולם מצליחים לפתור הכול..) 

Anonymous:

אלכס תודה על התשובה! למען האמת הסתדרתי אבל בכל מקרה- תודה! דבר נוסף, בנוגע לשורשים- האם ישנה דרך מתמטית לדעת שורש של מספר("לא השאלה מה בחזקת מה שווה ל X").הייתה בספר שאלה בה היו שורשים למספרים תלת ספרתיים, ולשברת ולחשב את השורש זה חתיכת סיפור. השורש, כמדומני היה של 256. הבנתי שהוא קטן מ-20, כיוון ש20^2 שווה ל400, מה שאומר שהבסיס צריך להיות קטן מ20 וכיוון 10^2 יהיה 100 אז גדול מ10. באמצע 15^2 יהיה כמובן 225, פה הלכתי לכיוון של 17^2 שנתן לי265 אז לאחר חישוב שלוקח זמן הגעתי לתשובה-16. יותר מדי ארוך ומסורבל, יותר מדי מסורבל למקרה של שורש שני ושורש שלישי.

Anonymous:

מה המצב אלכס? מקווה שהחג עובר בנעימים.. בעמ' 65 תרגיל 72 (:היחס בין 31 בחזקת 11 לבין 17 בחזקת 14), לא ממש הצלחתי להגיע לידיעה ברורה מי מהמספרים יותר גדול, אלא פשוט שיערתי. המספרים ממש בעייתיים כי הם ראשוניים וגדולים וכמוהם גם אחד המעריכים. אשמח אם תציע איזה שיטה יעילה לפתור את זה בלי השערה. תודה ואחלה יום..

Anonymous:

עדן ואריאל, אני אכתוב בהודעה הזאת את התשובות לשניכם: עדן - קודם כל, על לא דבר. בקשר לשאלה שלך, אין "דרך" או שיטה מתמטית לראות מספר ולדעת מה השורש הריבועי שלו, ובטח שלא שורש שלישי או רביעי ולכן חשוב להכיר שורשים "מפורסמים" שנוטים להופיע בבחינות. ספציפית 256 הוא כזה. לאנשים שמתעסקים עם מחשבים קל לזכור את זה כי 256 הוא גודל של בייט שמיוצג ע"י 8 ביטים/סיביות כלומר 8^2 ואז אפשר לעשות את החישוב 2^16 = 2^(4^2) = 8^2. למי שהמשפט האחרון שכתבתי נשמע כמו סינית, אפשר ללכת בדרך שבה הלכת, רק שיכולת מיד לפסול את המספרים האי-זוגיים (256 זוגי ולכן השורש יהיה זוגי גם) כמו 17. אריאל - החג היה מעולה, תודה. מקווה שגם אצלך... לגבי השאלה, דבר ראשון שמנחה אותנו בשאלות השוואה שיש בהן חזקות הוא שחזקה היא פעולה הרבה יותר "חזקה" מכל פעולה אחרת (כלומר מביאה לגידול הרבה יותר מהיר וחד במספר שעליו היא מופעלת, מכל פעולה אחרת, כולל חזקה יותר קטנה). אם עדיין אין לנו מספיק נסיון ואנחנו לא בטוחים, "טריק" טוב הוא לעגל את אחד המספר למספר שיהיה יותר נח לעבוד איתו ואז הרבה פעמים מספר שעיגלנו למעלה עדיין יהיה קטן יותר מהשני ולהיפך. למשל בשאלה 72 אפשר לעגל את 11^31 ל- 34 (שהוא פעמיים 17) בחזקת 11 ואז נוכל לעשות את הפישוט הבא (מימין לשמאל): 11^34 = 11^17 * 11^2 ולחלק את שני צידיי אי-השיוויון ב- 11^17. עכשיו צריך להכריע בין 3^17 לבין 11^2. נפשט (שוב מימין לשמאל): 11^2 = (4+4+3)^2 = 3^2 * 4^2 * 4^2 ידוע ש: 4^2=16 ולכן 3^16 > 11^2, ובטח שגם 3^17 > 11^2. כיוון שאת האגף השמאלי גם עיגלנו למעלה אין שום ספק שהוא קטן יותר. מקווה שכל ההסברים ברורים. אם לא, אתם מוזמנים להגיד ואני אסביר שוב בשמחה. שבת שלום וחג שמח לכולם!

Anonymous:

שבוע טוב לכולם! זה רומן... בעמוד 66 תרגיל 78. יש טריק כלשהו לפתור את התרגיל בדרך קצרה? תודה!

Anonymous:

[quote="alexyer":1cbujmba]עדן ואריאל, אני אכתוב בהודעה הזאת את התשובות לשניכם: עדן - קודם כל, על לא דבר. בקשר לשאלה שלך, אין "דרך" או שיטה מתמטית לראות מספר ולדעת מה השורש הריבועי שלו, ובטח שלא שורש שלישי או רביעי ולכן חשוב להכיר שורשים "מפורסמים" שנוטים להופיע בבחינות. ספציפית 256 הוא כזה. לאנשים שמתעסקים עם מחשבים קל לזכור את זה כי 256 הוא גודל של בייט שמיוצג ע"י 8 ביטים/סיביות כלומר 8^2 ואז אפשר לעשות את החישוב 2^16 = 2^(4^2) = 8^2. למי שהמשפט האחרון שכתבתי נשמע כמו סינית, אפשר ללכת בדרך שבה הלכת, רק שיכולת מיד לפסול את המספרים האי-זוגיים (256 זוגי ולכן השורש יהיה זוגי גם) כמו 17. אריאל - החג היה מעולה, תודה. מקווה שגם אצלך... לגבי השאלה, דבר ראשון שמנחה אותנו בשאלות השוואה שיש בהן חזקות הוא שחזקה היא פעולה הרבה יותר "חזקה" מכל פעולה אחרת (כלומר מביאה לגידול הרבה יותר מהיר וחד במספר שעליו היא מופעלת, מכל פעולה אחרת, כולל חזקה יותר קטנה). אם עדיין אין לנו מספיק נסיון ואנחנו לא בטוחים, "טריק" טוב הוא לעגל את אחד המספר למספר שיהיה יותר נח לעבוד איתו ואז הרבה פעמים מספר שעיגלנו למעלה עדיין יהיה קטן יותר מהשני ולהיפך. למשל בשאלה 72 אפשר לעגל את 11^31 ל- 34 (שהוא פעמיים 17) בחזקת 11 ואז נוכל לעשות את הפישוט הבא (מימין לשמאל): 11^34 = 11^17 * 11^2 ולחלק את שני צידיי אי-השיוויון ב- 11^17. עכשיו צריך להכריע בין 3^17 לבין 11^2. נפשט (שוב מימין לשמאל): 11^2 = (4+4+3)^2 = 3^2 * 4^2 * 4^2 ידוע ש: 4^2=16 ולכן 3^16 > 11^2, ובטח שגם 3^17 > 11^2. כיוון שאת האגף השמאלי גם עיגלנו למעלה אין שום ספק שהוא קטן יותר. מקווה שכל ההסברים ברורים. אם לא, אתם מוזמנים להגיד ואני אסביר שוב בשמחה. שבת שלום וחג שמח לכולם![/quote:1cbujmba] במקרה אני מתעסק עם מחשבים, ומתכנת ביותר משפה אחת, אבל השאלה הייתה לשם הבנה. ההסבר שנתת לאריאל לא היה כ"כ ברורף, תוכל לחזור עליו בבקשה?

Anonymous:

רומן, בשאלה 78 פשוט מופיעים שורשים של חזקות שרצוי להכיר: 32=5^2, 216=3^6, 400=2^20, 81=4^3. אם לא מכירים את כל השורשים הנ"ל, הדרך לפתור את התרגיל היא לפרק את המספרים שמתחת לשורשים לגורמים ראשוניים. למשל, 32=2*2*2*2*2 וכיוון שהוא תחת שורש חמישי זה שווה ל2, 81=3*3*3*3 וכיוון שהוא תחת שורש רביעי זה שווה ל-3 וכו'. זה לא בדיוק טריק ולא דרך מהירה במיוחד, אבל זה בהחלט מוביל לתשובה הנכונה ואם מיומנים בלפרק מספרים אפשר להספיק את זה בדקה ואפילו בפחות. בקשר לתשובה לשאלה של אריאל, קודם כל ציינתי שבאופן כללי בשאלות השוואה כדאי לזכור שחזקה היא פעולה חזקה מאוד, שגורמת למספר שהיא מופעלת עליו לגדול מהר מאוד. הדרך שהצעתי לפתרון התרגיל היא כזאת: אריאל ציין בצדק שהתרגיל קשה כי המספרים ראשוניים ואין להם מכנה משותף, ולכן מה שהייתי עושה זה "לעגל" את הבסיס שבאגף השמאלי של סימן השאלה מ-31 ל - 34. עכשיו השאלה היא: 14^17 ? 11^34, הסיבה שעשינו זאת היא שכעת יש לשני האגפים מחלק משותף (17) ועכשיו אפשר לפשט את השאלה ל: 14^17 ? 11^17 * 11^2 ולחלק את שני האגפים ב- 11^7. אחרי החלוקה השאלה היא כבר 3^17 ? 11^2. עכשיו נשתמש בחוק החזקות x^a * x^b = x^a+b כדי לפשט את האגף השמאלי של השאלה ל- 3^2 * 4^2 * 4^2 (אם תסתכל על הנוסחה שכתבתי בשורה מעל תראה שזה אכן שקול ל- 11^2) וכעת השאלה היא 3^17 ? 3^2 * 4^2 * 4^2. 2 בחזקת 4 זה 16 ו-2 בחזקת 3 זה 8 (גם אם לא זוכרים את זה, זה די קל לחישוב) ולכן כעת השאלה היא 3^17 ? 8 * 16 * 16 או בכתיב שקול 17 * 17 * 17 ? 8 * 16 * 16 וכאן כבר קל לראות שהאגף הימני גדול יותר (להזכירך בתחילת הדרך עוד הגדלנו את האגף השמאלי מ-11^31 ל- 11^34, כדי שיהיה לנו מספרים יותר נוחים לעבוד איתם, ככה שבפועל הוא אפילו עוד יותר קטן) והתשובה הנכונה היא (2)>. לסיכום, היו לנו מספרים לא נוחים לעבוד איתם (חסרי כל מחלק/מכנה משותף) ולכן פשוט דמיינו כאילו באחד האגפים יש מספר אחר (34, שקרוב למספר שבאמת רשום שם, 31), שכן יש לו מחלק משותף עם המספר באגף השני (17) כדי שנוכל לצמצם ולפשט את 2 האגפים עד שיהיה קל לראות מי מהם גדול יותר. בסוף הגענו לכך שימני גדול יותר, וזה עוד אחרי שהמספר שדמיינו שיש באגף השמאלי גדול יותר מהמספר שיש שם בפועל, ולכן יצא באופן חד-משמעי שאגף ימין גדול יותר. מקווה שהפעם זה ברור יותר. חג שמח ושבוע טוב

Anonymous:

תשמע אלכס המזל היחידי הוא שיום שלישי זה שיעור אקסטרה... בוא נגיד שאתה לא הולך להתקדם בחומר החזקות האלה הטריפו לי ת'צורה.. מה מה מה איך עושים משהו בחזקת שבר?

Anonymous:

הדר, אין מה להילחץ מחזקות. כמו שכבר אמרתי בכתה, זה נושא טכני לגמרי שפשוט צריך להכיר את הכללים שלו ולהיות מתורגל בו, ובכל מקרה אין הרבה שאלות כאלה בבחינה. ספציפית לגבי השאלה שלך, חזקה שבר היא בעצם שורש. למשל, 4 בחזקת חצי זה בעצם שורש של 4, כלומר 2. 27 בחזקת שליש זה פשוט 27 ^shoresh3 , או פשוט 3. אם השבר שבחזקה לא יסודי (כלומר המונה גדול מ- 1) מפעילים על הבסיס (המספר שעליו מופעלת החזקה) את החזקה שבמונה ואת השורש שבמכנה. למשל, 2/3^4 ("ארבע בחזקת שני שלישים") יהיה שווה ל- 2^4 ^shoresh3 ("שורש שלישי של ארבע בריבוע"), או פשוט 16 ^shoresh3 ("שורש שלישי של 16"). למקרה שזה לא היה לגמרי ברור, ההסבר הזה אמור להיות לך גם במחברת (עברנו על זה בשיעור שעבר) ובעמוד 54 בספר אלגברה ובעיות.

Anonymous:

אלכס תודה... העניין הוא שהסתבכתי עם ה-0.216 חח לא ידעתי שהוא מיוחד...

Anonymous:

זה בסדר שלא הכרת אותו, אבל שים לב שהשיטה שהצעתי עוזרת לך גם איתו. דבר ראשון נתעלם רגע מהעובדה שהוא שבר ונתייחס אליו כמו ל- 216 רגיל לשם הנוחות. עכשיו נפרק לגורמים ראשוניים: 216 = 108*2 = 54*2*2 = 27*2*2*2 = 9*3*2*2*2 = 3*3*3*2*2*2 (זה בכלל לא לוקח הרבה זמן). אנחנו מחפשים שורש שלישי של 216 ובגלל שבפירוק שלו לגורמים קיבלנו שלוש פעמים 3 ושלוש פעמים 2, קל לראות שהשורש השלישי שלו הוא 6 (הרי 2*2*2*3*3*3 זה אותו דבר כמו 3^2 * 3^3 ולפי חוקי חזקות זה שקול ל- 3^6 ולכן השורש השלישי של 216 הוא 6). עכשיו ניזכר שבמקור זה היה 0.216 ולא 216, אבל זה לא מסובך כי כל מה שצריך לעשות זה להחזיר את הנקודה העשרונית למקום המקורי, כלומר שהמספר שקיבלנו (6) יבוא מיד אחרי הנקודה העשרונית (כמו שב- 0.216 ה- 216 בא ישר אחריה), ולכן התשובה הנכונה היא 0.6.

Anonymous:

חבר'ה, ביום שלישי הקרוב, 26/4, אנחנו הולכים לעשות סימולציה ראשונה של מבחן הפסיכומטרי. כפי שכבר הסברתי בכתה, המטרה היא לדמות ברמה כמה שיותר טובה את המבחן האמיתי ולהרגיל אתכם לסיטואציה הנ"ל כדי שבזמן האמת כבר תהיו רגילים אליה והיא לא תשפיע לרעה על הציון שלכם. כדי שהסימולציה באמת תדמה עד כמה שאפשר את הבחינה עצמה, יש להקפיד על כמה כללים: * תדרוך למבחן יתחיל בשעה 17:00 בדיוק והמבחן יתקיים בשעה 17:10 בדיוק, בכתה הרגילה שלנו. מי שיאחר לא יקבל תדרוך ויוכל להתחיל את הבחינה רק החל מהפרק הבא שלה. * חובה להביא תעודת זהות (ולא תעודה מזהה אחרת) * ניתן לפתור את הבחינה אך ורק באמצעות עפרון 2HB, ולכן מומלץ להביא 2 כאלה (ניתן לרכוש אותם בכל חנות שמוכרת כלי כתיבה ומוצרים לביה"ס) * יש לוודא כי יש לכם מחק נקי ומים לשתייה (שכן במבחן אין הפסקות) * יש לכבות את הטלפונים הסלולריים במהלך הבחינה (גם רטט אסור). מי שיצלצל לו הטלפון (כולל רטט) יתבקש לעזוב את הכתה (כי זה גם מה שיקרה אם יצלצל לכם הטלפון במהלך הפסיכומטרי) ולהשלים את הסימולציה ואת בדיקתה לבד בבית * אסור השימוש בכלי עזר (מחשבון, מילון, סלולרי וכו'). לטיוטה ניתן להשתמש אך ורק בטופס הבחינה. למי שיש שאלות, מומלץ לשאול מעכשיו כאן ולא לחכות ל-10 דקות תדרוך שיהיו לפני בחינה. אבקש ממי שרואה את ההודעה הזאת להפנות אליה גם את תשומת ליבם של החברים שלו מהקורס בהצלחה לכולם

Anonymous:

שלום לכולם, מישהו יכול להסביר לי איך פותרים את תרגיל 45 בעמ' 60 בספר אלגברה ובעיות?

Anonymous:

[quote="hadarthebest":3giqosnx]תשמע אלכס המזל היחידי הוא שיום שלישי זה שיעור אקסטרה... בוא נגיד שאתה לא הולך להתקדם בחומר החזקות האלה הטריפו לי ת'צורה.. מה מה מה איך עושים משהו בחזקת שבר?[/quote:3giqosnx] חחח כן איך בדיוק עושים מספר בחזקת שבר כולשהו זה הכי לא ברור בעולם...ובאמת מזל שהיום יש את הקורס אקסטרה הזה אחרת הייתי אבודה לגמרי

Anonymous:

[quote="zahy8":2pu6ta15]שלום לכולם, מישהו יכול להסביר לי איך פותרים את תרגיל 45 בעמ' 60 בספר אלגברה ובעיות?[/quote:2pu6ta15] פשוט להציב n=1 (או כל מספר אחר ב-n( ולראות מה יוצא... הדרך הכי קצרה שאני מכיר. (יוצא 4 דרך אגב) הדרך היותר ארוכה: לפרק (3 בחזקת n+1) ל: (3 בחזקת n) כפול (3 בחזקת 1). אחרי כן (3 בחזקת n) מצטמצם ויוצא לנו 1+3=4. הייתי ברור?

Anonymous:

[quote="רומן קטייב":2j3ef5p8][quote="zahy8":2j3ef5p8]שלום לכולם, מישהו יכול להסביר לי איך פותרים את תרגיל 45 בעמ' 60 בספר אלגברה ובעיות?[/quote:2j3ef5p8] פשוט להציב n=1 (או כל מספר אחר ב-n( ולראות מה יוצא... הדרך הכי קצרה שאני מכיר. (יוצא 4 דרך אגב) הדרך היותר ארוכה: לפרק (3 בחזקת n+1) ל: (3 בחזקת n) כפול (3 בחזקת 1). אחרי כן (3 בחזקת n) מצטמצם ויוצא לנו 1+3=4. הייתי ברור?[/quote:2j3ef5p8] רומן, תודה על העזרה. את הדרך הראשונה הבנתי וטיפשי שלא חשבתי על זה. בדרך הארוכה, לא הבנתי איך אתה מצמצם...

Anonymous:

הנה קישור להסבר על 2 הדרכים לפתור את שאלה 45 בעמ' 60: viewtopic.php?f=82&t=1698&p=3003#p3003 אגב, הדרך של העבודה עם חוקי החזקות היא לאו דווקא ארוכה, ובהרבה תרגילים דומים היא גם תהיה הפתרון האפשרי היחיד (מה אם המעריך של 3 היה למשל n+9 ולא n+1? לא היינו יכולים באמת לחשב את הערך המספרי של זה...)

Anonymous:

איפה אני בודק את הציון של הסימולציה?

Anonymous:

[quote="roman.kataev_5597":vmnkasz6]איפה אני בודק את הציון של הסימולציה?[/quote:vmnkasz6] בדף הבית, מצד שמאל למעלה כתוב תוצאות...

Anonymous:

רומן, בדקתי את זה עכשיו והציון שלך ספציפית לא מופיע באתר. לצערי אפשר יהיה לסדר את זה רק כשהמשרד יחזור לעבוד ביום ראשון או שני

Anonymous:

[quote="alexyer":7fx3sntj]רומן, בדקתי את זה עכשיו והציון שלך ספציפית לא מופיע באתר. לצערי אפשר יהיה לסדר את זה רק כשהמשרד יחזור לעבוד ביום ראשון או שני[/quote:7fx3sntj] סבבה... דרך אגב, יאנה מ-O.K התקשרה אליי ביום רביעי ושאלה לגבי הגישה שלי לאתר. יש מצב זה קשור?

Anonymous:

כן. מצטער על אי-הנוחות, אבל מבטיח לסדר את זה מחר/מחרתיים

Anonymous:

אלכס, איפה זה נמצא בדיוק? בנוסף יש לי עוד שאלה ש"רצה" בפייסבוק: [code:3v0h28ev] 6÷2(1+2)=? [/code:3v0h28ev] התשובה יכולה להיות 1 או 9, ושניהם נכונים ע"פ סד"פ חשבון. נתחיל בסוגריים שנותנים לנו 3, נכפיל ב2 ונגיע ל6. 6 לחלק ב 6 יהיה 1. לעוןמת זאת, נתחיל בסוגריים שנותנים שלוש, לאחר נכן נחלק את 6 ב2 ונגיע ל3. 3 נכפיל ב3 ונגיע ל9.

Anonymous:

[quote="Eden":2g9uhblq]אלכס, איפה זה נמצא בדיוק? בנוסף יש לי עוד שאלה ש"רצה" בפייסבוק: [code:2g9uhblq] 6÷2(1+2)=? [/code:2g9uhblq] התשובה יכולה להיות 1 או 9, ושניהם נכונים ע"פ סד"פ חשבון. נתחיל בסוגריים שנותנים לנו 3, נכפיל ב2 ונגיע ל6. 6 לחלק ב 6 יהיה 1. לעוןמת זאת, נתחיל בסוגריים שנותנים שלוש, לאחר נכן נחלק את 6 ב2 ונגיע ל3. 3 נכפיל ב3 ונגיע ל9.[/quote:2g9uhblq] אחרי שפתרת את התרגיל שבסוגריים אתה פותר לפי הסדר. זאת אומרת, מחלק ב-2 ואז מכפיל ב-3 לכן התשובה הנכונה היא 9.

Anonymous:

היי עדן, 1. כדי לראות את הציון צריך ללחוץ על הקישור "התחבר" בפינה השמאלית העליונה של המסך כדי להזדהות (אם עדיין לא נרשמת לאתר, קודם תלחץ על "הרשם" שנמצא באותו במקום), ואז הקישור לציונים שלך צריך להופיע ליד, ממש באותו במקום. 2. בקשר לשאלה שלך, שים לב שחלוקה ב- 2 שקולה למעשה לכפל בחצי (הרי חלוקה זה פשוט כפל במספר ההופכי של המחלק, שזה המספר שמחלקים בו) ולכן ניתן לרשום את התרגיל בצורה שקולה באופן שכתבתי בתמונה המצורפת למטה. באופן כתיבה זה אין ספק לגבי תוצאת התרגיל

Anonymous:

[size=150:1d0anjrk]מצ"ב תמונת מסך. תוכל לפרט בבקשה?[/size:1d0anjrk] תודה על התשובה.[attachment=0:1d0anjrk]ללא שם.jpg[/attachment:1d0anjrk]

Anonymous:

אתה צריך לחזור לדף הבית (אפשר לעשות את זה ע"י לחיצה על הלוגו הגדול של OK שיש מימין למעלה) ואז הקישור המתאים יופיע בפינה השמאלית למעלה (איפה שעכשיו כתוב [eden] התנתק)

Anonymous:

שלום, אני והדר לא הבנו את הפיתרון הסופי של תרגיל 34 בעמוד 58. הגענו לדרך, וכשהסתכלנו בתשובות ראינו שהמשך התשובה מורכבת משברים-הכיצד?!!

Anonymous:

התשובה לשאלה בספר (שנמצאת בעמ' 70) כוללת את הדרך המלאה לפתרון. אני חושש שההסבר בכתב של כל שלב ומעבר בפתרון יהיה מאוד מסורבל ולא ברור, ולכן אם יש שאלות לגביו, אני מעדיף להסביר את זה פנים אל פנים בכתה. על קצה המזלג, המספרים הוא הופכים לשבר לקראת סוף הפתרון כי יש שם חזקות שליליות (לפי החוק שמספר בחזקה שלילית שווה להופכי שלו בחזקה הנגדית, כלומר בחזקת אותו הדבר בלי המינוס). נב- עדיף לא להשתמש במינוח "הפתרון הסופי" בהקשר פסיכומטרי, ובמיוחד בתאריך הזה..

Anonymous:

לשיעור הקרוב (3/5) נא להביא את ספרי "אלגברה ובעיות" ו"אנגלית"

Anonymous:

[quote="moria301_0076":2ezr5ar3]שלום, אני והדר לא הבנו את הפיתרון הסופי של תרגיל 34 בעמוד 58. הגענו לדרך, וכשהסתכלנו בתשובות ראינו שהמשך התשובה מורכבת משברים-הכיצד?!![/quote:2ezr5ar3] תהנו :-) http://img88.imageshack.us/i/pitaron.jpg/ מקווה שעזרתי...

Anonymous:

רומן תודה רבה עזרת לנו מאד...בנוסף תרגיל 35 דומה ל34 אך איך ניתן לפתור אותו לאחר הפירוק?

Anonymous:

[quote="moria301_0076":2m78sgo3]רומן תודה רבה עזרת לנו מאד...בנוסף תרגיל 35 דומה ל34 אך איך ניתן לפתור אותו לאחר הפירוק?[/quote:2m78sgo3] תכלס זה אותו הדבר כמעט... פשוט תפתרו לאט ובזהירות... בבקשה: http://img18.imageshack.us/i/234324.jpg/ שוב, מקווה שעזרתי..

Anonymous:

רומן, כל הכבוד על הפתרון המושקע והברור לשאלות! בתור פרס על העבודה היפה שלך, ציון הסימולציה שלך עלה לאתר וסיסמה ליוזר החדש שלך באוקיי מחכה לך בתיבת המייל שלך אגב, אם למישהו עדיין יש שאלות לגבי תרגילים מסוימים אחרי שהסבר שלהם הופיע באתר, כמובן שהוא מוזמן לגשת עליי לפני/אחרי השיעור או בהפסקה ולקבל הסבר נוסף

Anonymous:

אלכס, איזה ספרים להביא לשיעור מחר?

Anonymous:

אלגברה ובעיות, אנגלית פסיכומטרית וספר האו"ם

Anonymous:

היי לכווווולם מתי מתקיים שיעור הבא??? יום ראשון יש שיעור??

Anonymous:

[quote="hadarthebest":cbixhnrl]היי לכווווולם מתי מתקיים שיעור הבא??? יום ראשון יש שיעור??[/quote:cbixhnrl] אין ביום ראשון... יום חמישי 12.05 - שיעור EXTRA

Anonymous:

פששש...רומן שפיץ איזה זריז!!! תודה! יש לי שאלה אליך.. עמוד 100 תרגיל 52 {אי שוויונים} הגעתי למצב של X->3 ולכן הפכתי אתזה ל: X>-3 אבל בתשובות מופיע הסימן הפוך למה?!?!

Anonymous:

תרגיל 55 מעצבן אותי.. מצאתי ש X<42 אז למה בתשובות מופיע שתשובה 3 היא הנכונה שאין פתרון????

Anonymous:

[quote="hadarthebest":14rerovv]תרגיל 55 מעצבן אותי.. מצאתי ש X<42 אז למה בתשובות מופיע שתשובה 3 היא הנכונה שאין פתרון????[/quote:14rerovv] http://imageshack.us/photo/my-images/850/pict0605.jpg/ מקווה שהבנת :mrgreen:

Anonymous:

הדר, הנה קישורים לפתרונות של שאלות 52 ו- 55 בתרגול העצמי של משוואות ואי-שיוויונים: 52: viewtopic.php?f=84&t=1738 55: viewtopic.php?f=84&t=1739

Anonymous:

[quote="hadarthebest":3rteun9b]פששש...רומן שפיץ איזה זריז!!! תודה! יש לי שאלה אליך.. עמוד 100 תרגיל 52 {אי שוויונים} הגעתי למצב של X->3 ולכן הפכתי אתזה ל: X>-3 אבל בתשובות מופיע הסימן הפוך למה?!?![/quote:3rteun9b] לא שמתי לב ששאלת על 52..., אבל ראיתי שאלכס שם תשובה. אם יש שאלות נוספות בבקשה לשאול!

Anonymous:

היי אלכס. בנוגע לשאלה 74 בעמ' 271- מה ההבדל בין תשובה 2 לתשובה 4? הרי בעצמך אמרת שהסדר לא משנה.

Anonymous:

ממבט ראשון אתה צודק. אני אבדוק את זה ואחזיר לך תשובה מחר בשיעור

Anonymous:

היי, אני ממליץ לכם לעבור לפני השיעור היום על כל שיעורי הבית שעשיתם בנושאים האחרונים ולהכין רשימה של תרגילים שהייתם רוצים שנפתור על הלוח

Anonymous:

[quote="Eden":nk55p2h0]היי אלכס. בנוגע לשאלה 74 בעמ' 271- מה ההבדל בין תשובה 2 לתשובה 4? הרי בעצמך אמרת שהסדר לא משנה.[/quote:nk55p2h0] אז ככה- ברמת העיקרון, כמו שאמרתי בכתה, אין חשיבות לסדר כתיבת היחסים בטווח (אפשר לראות למשל שבתשובה הנכונה לשאלה 73 היחס עם הפער הגדול יותר בא ראשון, בעוד שבתשובה לשאלה 75 היחס עם הפער הגדול בא שני) ולכן מאוד מאוד נדיר ש-2 תשובות זהות עם סדר הפוך יופיעו בבחינה. אבל מכיוון שזה כן קרה פעם-פעמיים בעבר, OK הכניסו שאלה כזאת לספר כדי שתדעו שאם זה כן קורה התשובה הנכונה תהיה זו שבה היחס עם הפער הגדול יותר בא ראשון (למרות ששוב, זה מאוד נדיר ובעקרון גם תשובה 2 נכונה).

Anonymous:

מחר נא להביא את הספרים "אלגברה ובעיות" ו"אנגלית פסיכומטרית" שבוע טוב לכולם

Anonymous:

שבוע טוב אלכס!! תסביר לי בבקשה איך פותרים את שאלה 60 61 62 בעמ' 268 אם זה על אותו עקרון תסביר לי רק אחת מהן. תודה!!

Bar:

[quote="adis2004_4128":3q0fpyyr]שבוע טוב אלכס!! תסביר לי בבקשה איך פותרים את שאלה 60 61 62 בעמ' 268 אם זה על אותו עקרון תסביר לי רק אחת מהן. תודה!![/quote:3q0fpyyr] שלום לכולם! אני מנהל הפורום, חברים, יש מקום מיוחד בפורום הזה, בו ניתן לקבל תשובות מיידיות לשאלות, במידה והן כבר פתורות, או לשאול שאלות ולקבל מענה מהיר, זה פורום פתרונות, כאן, אנא הקפידו לשאול את השאלות שם, כדי לקבל מענה מהיר. תודה! הינה הקישורית, בהצלחה בלימודים: viewforum.php?f=48

Anonymous:

מחר צריך להביא את ספרי גיאומטריה וחשיבה מילולית :) נתראה בחמש!

Anonymous:

אני שמחה שרשמת בפורום אבל נכנסת לפורום של שדרות! :tiruf קיצר בואי להגיד שלום כאן :) חברים, סופש נפלא מלא למידה וגם כיף

Anonymous:

גיאומטריה, חשיבה מילולית וחשיבה אלגברית. תבואו עם הרבה כוחות כי אני עדיין ללא קול ותצטרכו להתאמץ לשמוע אותי :)

Anonymous:

[color=#FF80FF:2nvz8dre][size=200:2nvz8dre]

אל תדאגי נששמה של ברבור נבוא גם עם שאלות...[/size:2nvz8dre]

[/color:2nvz8dre]

Anonymous:

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח שמתי לב...נכנסתי לשם כי רשמתי "מאיה" בחיפוש. אז אני אשחזר את זה: הייי!! :shira מכל הכיתה!!

Anonymous:

[quote="hadarthebest":hwgj708h][color=#FF80FF:hwgj708h][size=200:hwgj708h]

אל תדאגי נששמה של ברבור נבוא גם עם שאלות...[/size:hwgj708h]

[/color:hwgj708h][/quote:hwgj708h] חחחחחח

Bar:

חבר'יה, שלום! התפרסמה לאחרונה בחינה פסיכומטרית, מועד אפריל 2011. מתוך 50 שאלות בכמותי 20 (!) היו בניסוח מאוד קרוב בספרים שלנו, זה אומר, שאנחנו פוגעים בול! :) מומלץ להוריד את הבחינה ולראות את הפתרונות שאנחנו מציעים: https://iok.co.il/he/secret בהצלחה לכולם!

Anonymous:

[quote="adis2004_4128":m4mnrmbz]חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח שמתי לב...נכנסתי לשם כי רשמתי "מאיה" בחיפוש. אז אני אשחזר את זה: הייי!! :shira מכל הכיתה!![/quote:m4mnrmbz] חחחחחחחחחחחח אדיס י'מצחיקההה---וואו כמה ספרים צריך להביא תתלש לי היד בדוק :lol: יום קסום לכולם =]

Anonymous:

למחר צריך להביא ספר אלגברה והיגיון פסיכומטרי :dogs

Anonymous:

[quote="מאיה סימון":3d5d6zth]למחר צריך להביא ספר אלגברה והיגיון פסיכומטרי :dogs[/quote:3d5d6zth] ומה עם מבוא למתמטיקה את לא עושה מחר? אמרת שכן...

Anonymous:

מבוא למתמטיקה נעשה יום חמישי באוקיי אקסטרא

Anonymous:

מחר שיעור אוקי אקסטרא. חמש עד שבע-מבוא למתמטיקה(מי שאין לו צורך לא מחוי לבוא) ומי שבא להביא ספר מבוא.. שבע עד תשע נחזור על אחוזים,בעיות יחס ומשולשים. תביאו גם מילון,נשחק קצת :) ערב נהדר!

Anonymous:

טוב מאוד צריך לחזור על אחוזים בעיות יחס ומשולשים...זה מצויין ככה זה יסדר לי את הבילבול שנוצר לי =]... שיהיה לילה מצויין לכולם =]... :D

Anonymous:

ספר אלגברה והיגיון פסיכומטרי :)

Anonymous:

היום בערב ארשום את שיעורי הבית בהגיון, הכנסתי 3 קבצים עם סיכום של הנושא.

Anonymous:

עמ 136-139. 153-158. 171-172. 178-180. בהצלחה:)

Anonymous:

[quote="מאיה סימון":fj12umpv]עמ 136-139. 153-158. 171-172. 178-180. בהצלחה:)[/quote:fj12umpv] בהיגיון? או במתמטיקה?

Anonymous:

אלגברה והגיון. סליחה על ההתראה הקצרה

Anonymous:

איזה ספרים צריך להביא היום?

Anonymous:

[quote="arielsuissa":3ds0vg7j]איזה ספרים צריך להביא היום?[/quote:3ds0vg7j] מאיה אמרה לי שצריך להביא היגיון ואלגברה =] יום טוב.

Anonymous:

[quote="מאיה סימון":yfgyx0ld]אלגברה והגיון. סליחה על ההתראה הקצרה[/quote:yfgyx0ld] מזל ששאלתי אותך אחרת לא היית אומרת :P יום טוב

Anonymous:

מחר אוקי אקסטרא: לוח זמנים: 17:00-18:00- ממוצעים + ריכוזים + מאזניים 18:00-19:00- הספק 19:00-19:30- תחום משותף 19:30-20:30- הגיון 20:30-21:30- שיחות אישיות! :) כל אחד מוזמן לבוא מתי שהוא מרגיש צורך [רק לא לאחר לתחילת שיעור של משהו]

Anonymous:

אין הפסקות בלו"ז שלך :-). סרצינות, תוכלי לגעת מעט בנושא של פתרון בעיות דרך ציר(מאזניים)? אני פשוט מסתבך עם זה כל פעם מחדש. תודה.

Anonymous:

ברור שיהיו הפסקות! ואם תסתכל טוב אנחנו עוברים על שיטת המאזנים יחד עם ממוצעים

Anonymous:

מחר תביאו ספרי גיאומטריה והגיון.

Anonymous:

[quote="מאיה סימון":29gxzyv5]מחר תביאו ספרי גיאומטריה והגיון.[/quote:29gxzyv5] די עם ההגיון הזה...אולי נלמד משהו אחר...אין לזה היגיון טוב...

Anonymous:

[size=150:3p1hf469]מאיה ,הבנתי כי בשעורי אקסטרה יש אפשרות להסביר נושאים מסויימים באופן פרטני לפי דעות לכל אחד.. שמבקש/צריך.. יש אפשרות שתחזרי שוב על החומר של תחום משותף,הספק וריכוזים??? זה מחרפן אותי ואני לא מצליחה לפתור כלום בנושא..!!!!

[/size:3p1hf469]

Anonymous:

מאיה אני מחפשת אותך בטלפון בדחיפות!!!! תחזרי אליי זה ממש ממש ממש חשוב!! 050-2760167 הדר.

Anonymous:

הלוז: 17:00- 17:45- חזרה נוספת של אלגברה [תחום משותף, הספק, ריכוזים, אחוזים, מה שנותרתם עם סימני שאלה] 17:45- 18:30- גיאומטריה 18:45- 20:00- היגיון 20:00-21:30- אנלוגיות ופטל, משחק מילים :) שוב- כל אחד מוזמן להגיע לחלק השיעור בו הוא צריך עזרה.

Anonymous:

מחר יום ראשון צריך להביא ספרי גיאומטריה ואלגברה

Anonymous:

מה צריך להביא למחר? למה לא מודיעים כבר בערב...סתם מיותר...טוב נו

Anonymous:

ספרי אלגברה, מילולי וגיאומטריה. [סליחה על השעה תם! אילוצים חד פעמיים.]

Anonymous:

17:00- 18:30- בעיות תנועה 18:45- 20:15- מצולעים 20:30-21:30- חזרה על אנולגיות ערב נפלא!

Anonymous:

חבריי היקרים.. מצאתי מילון אינטרנטי עם מלא מילים...לי יותר קל ללמוד מהמחשב, ככה "על הדרך" תוך כדי גלישה! ממליץ: http://www.onexone.co.il/?categoryId=68374

Anonymous:

למרות שתם המודיעה הרשמית,אני גם אודיע- מחר תביאו ספרי אלגברה גיאומטריה ואנגלית :)

Anonymous:

מאיה בספר "אלגברה ובעיות" עמ' 410 (תרגול עצמי) תוכלי להסביר את דרך הפתרון של תרגיל 4? בתרגיל 5 מובן לי העקרון שלא ניתן להרכיב מספר שמתחיל ב-0, אולם בכל זאת אשמח אם תעזרי לי עם זה. בתרגיל 9 בעמ' 411 ישנה בעיה. השאלה היא :כמה מספרים תלת ספרתיים שמכפלת ספרותיהם אינה שווה לאחד קיימים? התשובה בספר היא 899. אם נעשה חישוב של המספר התלת ספרתי הגדול ביותר, אל מול הקטן ביותר [code:38z8soyc] 999-100 [/code:38z8soyc] באמת נגיע ל899, אבל יש מספר אחד שסכום ספרותיו הוא 1. המספר 111, ככה שמספר המספרים התלת ספרתיים שמכפלת ספרותיהם אינה אחד זה 898. התשובה אינה מופיעה כלל בספר. עריכה מצטער-הבנתי את טעות החישוב שלי...!!

Anonymous:

מחר תביאו ספרי אלגברה וגיאומטריה ולגבי השאלה- אענה מחר , אני לא ליד הספרים! לילה מצוין לכולם!

Anonymous:

מאיה, אחרי הסימולציה מסיימים את השיעור או שלומדים עוד נושא / עושים חזרה על נושא מסוים?

Anonymous:

צחי לך לישון מאוחר לך.. פיפי ולישון מיד!

Anonymous:

מקווה שנחתם מהסימולציה, היום נמשיך לפתור, ולפתור עוד קצת, ואז עוד קצת! תביאו ספרי ארטישוק ואת הסימולציה שעשיתם בחמישי. יכול להיות שאאחר בכמה דקות! יום טוב :)

Anonymous:

אני מזכירה שמחר סימולציה של שמונה פרקים.תתחיל ב5 בלי איחורים! עניין נוסף,עינת פנתה אלי בבעיה שנוצרה לה לגבי יום שני הבא וביקשה ממני שנזיז את השיעור. לי יש בעיה לעשות ביום אחר בערב כיוון שאני מלמדת בשדרות ולכן רציתי לבדוק האם זה אפשרי מבחינתכם שהסימולציה תהיה ביום שני בבוקר-צהריים,בערך מ12:00. האם יש התנגדות?אנשים שלא יכולים?

Anonymous:

מחר מרתון ב17:00 תביאו את ספרי ארטישוק, סימולציה 3 שעשיתם, ומי שיש לו שאלה מאיזה ספר מוזמן להביא אותו.

Anonymous:

מישהו בקרה יודע איך בודקים פה באתר המסובך הזה כמה קיבלת בסימולציה למה אין לי מושג איפה וחיפשתי מלא פעמים אשמח אם תעזרו לי

Anonymous:

[quote="tom_amram_5841":1tet2yx3]מישהו בקרה יודע איך בודקים פה באתר המסובך הזה כמה קיבלת בסימולציה למה אין לי מושג איפה וחיפשתי מלא פעמים אשמח אם תעזרו לי[/quote:1tet2yx3] תלחצי על "תרגול פסיכומטרי און ליין", זה צריך להיות שם...

Anonymous:

לבוא עם אנרגיות, מתחילים ב5 בול. תם, לכי לתרגול און ליין, בצד יש לך כפתור של 'תוצאות', ושם כל התוצאות סימולציות

Anonymous:

אני מזכירה- מחר ב17:00. תביאו את הסימולציות, ארטישוק, ומצב רוח טוב לשיעור אחרון!!!

Anonymous:

חבר'ה מקווה שהלך לכולנו טוב טוב טוב!!!!!!!!!!!! ושלא נצטרך לעשות שוב מבחן כזה.. כי מבחן כזה עושים פעם בחיים ולא יותר!!!!!!!! שיהיה לכולנו המון בהצלחה ושכל אחד יקבל את הציון המיוחל שיפתח לו דלתות ויתחיל בפרק חדש בחיים טובים יותר לעתיד טוב יותר!!! תודה על הכל אוהבת המון!!!!