השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

רפורמה בפסיכומטרי: מסכמים שנה לשינוי הגדול

במלאת שנה לרפורמה הגדולה בפסיכומטרי, ביקשנו ממנכ"ל רשת או.קיי., בוריס (בר) גייל, לסקר את השינויים שחלו בבחינה ואת השלכותיהם על סיכויי ההצלחה של הנבחנים.

כפי שהנחנו, לא החיבור (הכתיבה האקדמית) היווה קושי עיקרי בפסיכומטרי, אלא דווקא הפרק הכמותי. כאשר לפני שנה הורדו מהבחינה 5 תרגילי השוואה כמותית, שהיו יחסית קלים, והזמן המוקצב לפרק התקצר ב-5 דקות, הנבחנים החלו לחוש במצוקה אמתית של זמן.

הדבר חייב תגובה מיידית. פיתחנו שיטות ניהול זמן נכון ואסטרטגיות ייחודיות, שמנטרלות את נזק החידוש. נראה כי גם המכון הארצי מודע לתופעה, כי לאחרונה החלו להופיע בסוף הפרק הכמותי שאלות קלות יחסית. רוב הגרפים והטבלות הוקדמו דווקא לתחילת הפרקים.

צר לי שהמכון הארצי לא מוסר הערכה מפורטת של מטלת הכתיבה ואפילו לא הערכה נפרדת של חיבור ביחס לשאר הפרק המילולי. סטודנטים יכולים להסתמך רק על הערכה המפורטת של מורה הקורס, אך בבחינה האמתית הצורך לדעת היכן נפלו הפגמים בחיבור לא בא אל סיפוקו.

אפרופו פרק מילולי – שאלות הגיון מסורתיות הוחלפו ברובן בשאלות הבנה והסקה שנוגעות לתחומים בהם נדרשת חשיבה אנליטית ויכולת לנתח את המידע בטקסט. השינוי גרם לנו להוסיף מאות שאלות חדשות לחומרי הלימוד של או.קיי.

במהלך השנה השקיעה המחלקה למחקר ולפיתוח מאמצים כבירים בהוספת שאלות ובפיתוח טכניקות ואסטרטגיות חדשניות. הספר "כתיבה אקדמית" הוא הטוב ביותר בתחום ויכולתו להביא את תלמידי המכון להצלחה בבחינה מוכחת. החל מהסמסטר החדש הוספנו 4 סימולציות מלאות למערך המרתונים (סה"כ 9 סימולציות) ומאות תרגילים חדשים. המשך…