השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

איך לקבל הקלות בפסיכומטרי?

ראשית כל יש להבין, שבין ההקלות שאנחנו מקבלים בבגרויות לבין הפסיכומטרי – תהום. ההקלות בבגרויות מחולקות ביד נדיבה, ואילו קבלת ההקלות בפסיכומטרי – משימה קשה.

טכנית: איך מגישים?

כדי להגיש בקשה להקלות (התאמות) בבחינה, יש להיכנס לעמוד הרלוונטי באתר של המרכז הארצי: https://nite.org.il/index.php/he/accommodations.html ולבחור בהתאמה הדרושה.

בין האופציות:

  1. לקויות למידה
  2. הפרעות קשב וריכוז
  3. מגבלות פיזיות או נפשיות
  4. בעיות בכתיבה

יש לבחור באופציה המבוקשת ולמלא כל הטפסים המצורפים. אם עברו יותר מחמש שנים מיום האבחון, ייתכן ותתבקשו לעבור אבחון חדש. אז מוטב לעבור כבר אבחון באוניברסיטה, בה אתם מתכננים ללמוד – כך תחסכו זמן וכסף ותוכלו לקבל הקלות אוטומטיות גם בהמשך הלימודים.

היום כמעט לכל אוניברסיטה יש מרכז אבחון משלה, כך שאם אתם, לדוגמה, רוצים ללמוד באוניברסיטת תל-אביב, מוטב לעבור אבחון דידקטי שם.

עקרונית: מי כן ומי לא?

על-פי-רוב מי שסיים בית ספר עם 4 או 5 יחידות מתמטיקה לא יזכה להקלות. מי שלא אובחן בגיל צעיר יחסית (כיתה ו'), לא יקבל הקלות. אם אתם נבחנים בפסיכומטרי בשפה אחרת ולא בעברית, האבחון חייב להיות באותה השפה, אחרת בקשתכם תידחה.

מי שנטל תרופות על בסיס קבוע (כגון ריטלין), סיים בית ספר עם ציונים נמוכים יחסית, לא עלה על 3 יחידות במתמטיקה ובאנגלית , החזקה היא שיקבל הקלות.

ועוד דבר – גם אם קבלתם תשובה שלילית – ניתן להגיש ערעור.

חשוב לזכור: המרכז הארצי לא דן בבקשות מועמדים שלא שילמו את דמי ההרשמה, היינו – קודם הירשמו לבחינה (הרגילה) ולאחר מכן תגישו את כל המסמכים.

נשמח לסייע ביעוץ בכל הנושאים הקשורים לבחינה הפסיכומטרית בתנאים מותאמים.

© כל הזכויות שמורות לרשת Ok Extra