השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

איך לקבל יותר מקורס פסיכומטרי?

אנחנו עוסקים בחקר הבחינה הפסיכומטרית ושיטות ההכנה אליה מאז 1996 וכחלק מן המחקר מנתחים הן את המגמות בבחינה והן את התהליך הלימודי בקורסי הכנה לפסיכומטרי. מומחי OK מבינים בפסיכומטרי ומבקשים במאמר קצר זה להעלות נקודות שיסייעו לכל מי שלומד בקורס פסיכומטרי להפיק ממנו יותר תועלת.

מה בודקת הבחינה הפסיכומטרית?

הבחינה הפסיכומטרית נועדה למיין מועמדים ללימודים אקדמיים כך, שאלה, שיש להם את המיומנויות הדרושות ללימודים לתואר, יתקבלו, ואלה, שאין להם את הכישורים הנחוצים – לא יתקבלו.

איך לייעל את הלימודים בקורס פסיכומטרי?

מתברר, כי גם קורס פסיכומטרי, עוד בטרם היוודעו תוצאות הבחינה של המרכז הארצי, כבר מראה את הסיכוי של תלמיד להצליח בלימודים האקדמיים.

אנחנו רואים בקורס פסיכומטרי חזרה כללית על מה שהולך לקרות באוניברסיטה וההצלחה בלימודים אקדמיים מושתתת : הגעה לכל השיעורים (ובזמן), ביצוע כל שיעורי הבית והשתתפות בכל בחינות המתכונת.

כדי להסביר את הדקויות, נעמוד על כל אחת מהפרמטרים שלעיל:

השיעורים

ההפרעה הגדולה ביותר בימינו היא הטלפון החכם. אנחנו מכורים לסלולר, ליתר דיוק – לזרם הבלתי פוסק של תוכן שמוצע לנו.

ההמלצה שלנו – למחוק כל יישומון של רשתות חברתיות מהטלפון – Facebook, Twitter, Instagram – אאוט!

מחקרים אחרונים מוכיחים כי בני הנוער מבלים בממוצע 5-6 שעות ביום במצטבר רשתות החברתיות, כשהם עצמם סבורים כי הזמן שהם מקדישים לרשתות החברתיות הוא חצי מזה (כלומר, הזמן מתבזבז מבלי ששמים לב לכך).

להיות בשיעור ומדי פעם לגנוב מספר דקות כד

י להיכנס לפייסבוק אומר לפגוע ברצף השיעור, בקליטת החומר – קרי – ביעילות ההכנה לפסיכומטרי.

לכן כל מי שמעוניין להגיע למקסימום צריך לוותר מראש על הרשתות החברתיות ולו לתקופה הקצרה של הקורס.

שיעורי הבית

כשחוזרים הביתה אחרי שיעור לא ניגשים ישר לפתרון התרגילים משיעורי הבית: קודם יש לחזור על הפרק התיאורטי בספר, אחר כך מומלץ לצפות בשיעור ווידאו רלוונטי ורק אחר כך לגשת לפתרון התרגילים העצמאי.

יש לבצע שיעורי הבית במלואם ובסדר בו מובאים התרגילים בספר – יש הגיון לסדר הימצאותם בחומרי הלימוד של OK.

בביצוע שיעורי הבית בקורס פסיכומטרי אין למהר לעיין בפתרונות התרגילים בספרים: פתרו, השוו תשובות, חזרו על התיאוריה בתחילת הפרק במידת הצורך ורק אז, אם נותרו שאלות, לכו לקרוא את הפתרון המוצע.

השתתפות בסימולציות.

מי שמתייחס לסימולציות בקורס הכנה לפסיכומטרי כי אל הבחינות אמתיות, מרוויח: יחס רציני, הקפדה על ההגעה בזמן ויישום המלצות המורה הופכים את ההתמודדות עם הבחינה הפסיכומטרית לקלה יותר. כדי שהמוח שלנו יתפקד בצורה יעילה, יש לשנן דברים – יותר תרגול, יותר שאלות פתורות בפסיכומטרי אמתי.

השורה התחתונה

לא די להירשם לקורס טוב ולהקפיד על המסגרת לימודית נוקשה, יש לנצל כל אלמנט בהכנה לפסיכומטרי בצורה היעילה ביותר. הנחמה היא שיישום ההמלצות תורם לא רק להצלחה בפסיכומטרי, אלא להצלחה בלימודים האקדמיים שאחרי הפסיכומטרי.

באיחוליי הצלחה בפסיכומטרי

צוות מחקר ופיתוח,

רשת OK

2017