השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

פורום אוקיי. ארכיון.

שאלות מסימה 1

Anonymous:

פרק 4 שאלות 8 ו9 (אנלוגיות) פרק 6 שאלות 23 ו24. מדובר בגרף. השאלות הללו ספציפית נוגעות לאחוזים (כך לפחות אני סבור..) לאחר התסכלות נוספת עליהן, הבנתי את החישוב שיש לבצע (כמובן, בבחינה עצמה לא הבנתי) אך מהסוף להתחלה. כלומר, ראיתי את התשובות הנכונות ואז הסקתי כיצד יש לבצע החישוב. אם זאת, לא הבנתי כיצד אני עושה זאת בלי התשובות, שלצערי לא יהיו עימי בבחינה האמיתית:) בקיצור, איך מפרשים את הנוסח "בכמה אחוזים קטן מספר A ביחס למפר B/בכמה אחוזים גדל Y ביחס לZ".... תודה רבה!

Anonymous:

פרק 4 תרגיל 8 ---------------- אבחון תכליתו קביעת המחלה. הערכה תכליתה קביעת השווי.

Anonymous:

פרק 4 תרגיל 9 ---------------- חמשיר הוא סוג של שיר (שיר בן 5 שורות) מחומש הוא סוג של מצולע (מצולע בן 5 צלעות)

Anonymous:

פרק 6 שאלה 23 ----------------- ב-1997 למדו 30 4 יח"ל, 50 למדו 3 יח"ל. נשים לב שמבקשים בכמה קטן באחוזים מספר תלמידי ה-4 יח"ל ביחס למספר תלמידי ה-3 יח"ל. כלומר תלמידי ה-3 יח"ל הם הבסיס להשוואה - הם ה-100%. תלמידי ה-4 יח"ל נמדדים ביחס אליהם. אם 50 תלמידים הם 100% אז 30 תלמידים הם 60%, וההפרש = 20 תלמידים הוא 40%.

Anonymous:

פרק 6 תרגיל 24 ----------------- 3 יח"ל = 20 תלמידים, 4-5 יח"ל = 80 תלמידים. נשים לב לניסוח: "בכמה אחוזים גדול מספר הלומדים ברמות 4 ו–5 יח"ל יחד, ביחס למספר הלומדים ברמת 3 יח"ל" האחוזים הם ביחס לתלמידי ה-3 יח"ל, כלומר תלמידי ה-3 יח"ל הם מוקד ההתייחסות - הם ה-100%. תלמידי 4-5 יח"ל יש פי 4, דהיינו 400%. נשים לב לניסוח: "בכמה גדול ..." - כלומר מהו ההפרש ביניהם. ההפרש ביניהם (בין 100% ל-400%) הוא 300%.

Anonymous:

ראשית, תודה רבה על ההסברים. את ההסבר על הגרפים ועל האנלוגיה השנייה הבנתי, אך את זה של האנלוגיה הראשונה פחות. אני חיברתי משפט קישור דומה: בעזרת איבחון מגלים מחלה. גם בערת המשפט שלך וגם בעזרת המשפט שלי לא הצלחתי להבין מדוע תשובה מספר אחת לא נכונה ותשבוה מספר ארבע כן נכונה. "בדיקה תכליתה לקבוע תקינות", שכן גם " הערכה תכליתה לקבוע (אולי בעצם להעריך?) שווי?" אשמח לקבל הסבר נוסף, תודה רבה, יהונתן.

Anonymous:

האם בדיקה תכליתה קביעת התקינות? לאו דווקא. ובאופן אחר: באבחון אנו קובעים את המחלה מתוך מגוון של מחלות, בדומה הערכה באה על מנת לקבוע את השווי מתוך ערכים אפשריים רבים (להעריך אינו רק במשמעות של "בערך", אלא של קביעת ערך). בדיקה של רמת התקינות יכולה להתאים, אבל קביעת התקינות, דהיינו "תקין" או "לא תקין" פחות מתאימה כאן. המקבילה המתאימה לבדיקה של תקינות (תקין או לא) מתאימה לקביעה חולה או לא, ופחות מתאימה לאבחון של המחלה מתוך מגוון מחלות אפשריות. :geek: