בשאלות באותיות - אחפש את העיקרון המוביל
בדיוק כמו ש-A מייצגת את ספרת המאות - ויש השפעה על העובדה שחיברנו מספר תלת ספרתי פעמיים וקיבלנו ארבע-ספרתי (כלומר - A חייב להיות גדול מ-4)
כל ספרה כאן משפיעה על הספרות הבאות (אחדות על עשרות, עשרות על מאות, מאות על אלפים....) מפני שזהו תרגיל חיבור
הסיבה שאי אפשר לשים 7 במקום ספרת המאות, היא מפני שחיבור 7 מאות ועוד 7 מאות = 14 מאות (כלומר, אלף וארבע מאות)
עכשיו - בכדי להתאים את התשובה, צריך שספרת האחדות תהיה 2 (מפני שבתוצאה היא 4, ושתיהן הן B)
כלומר - עכשיו גם ספרת האחדות מושפעת - כי היא מיוצגת ע"י אותה ספרה של האלפים במספר הארבע-ספרתי.
שימי לב שאחרי חיבור של 7 מאות - נקבל ספרת אחדות של אחת (אלף ו-4 מאות) ולכן זה לא ייתכן.
העיקרון שמוביל אותנו כאן:
ממבט בתשובות, ראינו שבאפשרותנו לחבר 600, 700 או 800 בלבד. כלומר - ספרת האלפים חייבת להיות 1
כלומר - ספרת האחדות במספר התלת ספרתי היא 1, ולכן המאות היא 2 (C+C = 2)
על כן האפשרויות שלנו הן: חיבור 621, 721, או 821.
מאחר ואפשרי שזה יהיה 621, אך בלתי אפשרי שזה יהיה 721 - כבר נפסלה תשובה (2) - ולכן גם תשובה (4)
נשארנו עם תשובה (1) או (3) - ואחרי שפסלנו את האפשרות שתשובות 1- ו-2 נכונות - יש רק תשובה אחת נכונה (כך בכל תרגיל בפסיכומטרי
)
לכן - אם כבר גילינו שתשובה (1) מתאימה - תשובה (3) בהכרח לא מתאימה!
אני יודע שההסבר ארוך מאד ומסורבל - אך זה רק למען ההסבר של העיקרון...
ברגע שרואים את זה במבחן - זה תרגיל מתנה: זה לא הראשון, וזה לא השני - אז זו תשובה (X)!
בהצלחה