השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

פורום אוקיי. ארכיון.

בעיות בסיסיות במתמטיקה

netaeliyahu1:

היי אני נירשמתי לקורס פברואר ובינתיים אני צופה בשיעורי וידאו אך חסרים לי המון פרטים בסיסיים במבוא למתמטיקה..(סליחה על הבורות) יש לי 2 דוגמאות שבהן ניתקעתי: 1) 24 * (4+0.125+5) מה פותרים קודם?? את הסוגריים או שמתחילים להכפיל כל גורם ב24? 2) תרגילים עם שברים עשרונים ושברים פשוטים ביחד: 2 * (0.11+שמינית) האם צריך להפוך את השבר העשרוני לשבר פשוט? במידה וכן, המכנה הופך למאה ובעייתי למצוא מכנה משותף עם 8..מה עושים?

Bar:

היי, ברוכים הבאים! קודם כל אני ממליץ לקרוא את התיאוריה בספר "מבוא למתטיקה" באשר לסדר פעולות חשבון (עמוד 6). באותו העמוד יש גם שאלות לדוגמה, שמזכירות מאוד את השאלה ששאלת. אשמח אם בשאלות להבא ניעזר בכללים איך לשאול שאלות בפורום, כדי שנוכל לעזור ביעילות ובמהירות. ובכן, 1) 24 * (4+0.125+5) קודם מבצעים פעולות בתוך הסוגריים, לאחר מכן כפל וחילוק, אחרי זה חיבור וחיסור. 2) 2 * (0.11+שמינית) האם צריך להפוך את השבר העשרוני לשבר פשוט? - כן. אני ממליץ לצפות בהרצאה בנושא "סימני חלוקה". במקרה שלנו נראה כי המכנה המשותף של 100 ושל 8 הוא 800. 100/800 + 88/800 = 188/800 אז מכפילים ב-2, ניתן לצמצם: 188/400 + ניתן לצמצם הלאה (ב-4) 47/100, לדוגמה. קאפיש?

netaeliyahu1:

תודה על התשובה המהירה, עדיין לא כל כך הבנתי את סעיף אחד מהסיבה שבשיעור וידאו שמופיע באתר בפיתרון תרגילי כפל המדריך מציין את ההפך ממה שאמרת... לדוגמא: 27*15. הוא טוען שמלבד השיטה הרגילה ניתן לעשות דבר כזה: (10+5)*27 ואז להכפיל את 27 בעשר ולאחר מכן להכפיל את 27 בחמש..ולחבר. האם זה לא סותר את סדר פעולות החשבון?

Bar:

אין כאן קשר לספ"ח :) זאת שיטה נוספת. השאלה באיזו שיטה נוח לך יותר לחשב. היינו: 15 כפול 27 = (10 + 5) כפול 27 = 27 כפול 5 + 27 כפול 10. קודם כופלים, אחרי זה מחברים. למה זה סותר? :)