השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

טיפים לפסיכומטרי: לקראת הבחינה

חברים, בעוד מספר ימים תתקיים הבחינה הפסיכומטרית. אנחנו רוצים לרענן דברים, שאסור לשכוח ביום הבחינה:

–  תעודת זהות.

אנא, אל תשאירו את זה ליום הבחינה, לכו לבדוק כשתסיימו לקרוא, איפה התעודה. שום תעודה אחרת לא תעזור – לא הרישיון, ואפילו לא תעודת המילואים. אם נרשמתם על סמך דרכון – אז כן, אבל שום תעודה אחרת לאו. ותעשו טובה – עזבו אותנו מסיפורים של "חבר שלי נפל על הבוחן על הכיפאק ונכנס עם תעודת חבר במועדון הטניס רעננה".

– 4 עפרונות 2HB. כן, עם החיבור, אנחנו, המורים, צריכים 4 עפרונות, כדי לא להתעכב על החידוד במהלך הבחינה ולסיימה בשלום. זכרו: חשוב להתכונן מראש, כדי לחסוך כל שניה בבחינה. אנחנו ממליצים על עפרונות עץ רגילים. הטופס של פרקי הרב ברירה בבחינה הפסיכומטרית הוקטן משמעותית בשנים האחרונות, אבל בכל זאת נוח יותר לעבוד עם עפרון עץ.

– מחק נקי. אתם יודעים למה.

– אוכל / שתיה. פסיכומטרי זה ריצת מרתון. כל הסיפור הזה, כולל הנסיעה, יגזול שעות. אל תמותו מרעב או מצימאון, קחו אתכם שתיה ואוכל.

כמה עצות: אל תסמכו על משקאות אנרגיה – הם יתנו לכם כוח ל-45 דקות – שעה ולאחר מכן תחול ירידת ריכוז דרמטית. שתו מים מינרליים. עוד טיפ: שתו אותם בלגימות קטנות, כך שלא תצטרכו בבהלה לחפש שרותים חצי שעה מאוחר יותר.

* אגב, בהגעתכם לקמפוס בו אתם נבחנים, אתרו היכן השרותים מבעוד מועד, לכל מקרה.

אוכל: אנחנו ממליצים על פרות יבשים, שוקולד מריר – כל דבר שנותן לכם כוח. רק שימו לב כי גם שוקולד מכיל קופאין, יש לאכול אותו במידה.

טיפ כללי: אם למדתם באו.קיי., רמתכם טובה יחסית לתחילת הקורס. לא יהיו לכם הפתעות בבחינה, עליכם לשמור על קור רוח – קבלתם הזדמנות הוגנת להתקבל לאוניברסיטה. למה המבוא הערוך? במהלך הבחינה אל תמשכו תשומת לב של נבחנים אחרים. החלטתם לקחת אתכם שוקולד? העבירו אותו ערב לפני לשקית רכה ולא רועשת. אחרת תיתקלו בשכן עצבני, שעל כל רשרוש קטן יצרח "שקט!" – והדבר יוציא אתכם מהריכוז והריכוז הוא שם המשחק בפסיכומטרי.

אז ככה: אוכל ושתיה לא יכולים להיות רועשים מדי או ריחנים מדי. (מי חשב על כרוב כבוש?… כנראה שתצטרכו לוותר עליו J ).

5. הזמנה לבחינה.

תורשו להיכנס לכיתה גם ללא ההזמנה. אך מה יקרה, אם לא תזכרו היכן אתם נבחנים?.. אנחנו ממליצים גם לקחת את ההזמנה אתכם וגם לצלם אותה בסמארטפון שלכם (או לחילופין לשמור קובץ שקבלתם בעת ההרשמה בטלפון).

כשאתם מגיעים לכיתה (חצי שעה לפני הזמן), וודאו, כי שמכם מופיע ברשימה על הדלת. אם לא – לא להיכנס לפאניקה – קורה. האור בכיתה יכול להיות כבוי, הדלת נעולה, הרשימה לא תלויה, שמכם לא ברשימה – הכל בסדר, כל עוד הקדמתם בחצי שעה – ניתן לברר כל דבר בטלפון אחד למכון הארצי לבחינות ולהערכה: 02-6759555 או למורה שלכם ברשת או.קיי. בטלפון 1-800-650-700 – אנחנו פותחים חדר מצב ביום הבחינה.

זכרו: כל נקודה חשובה, אל תוותרו על חלקי הבחינה לטובת סיגריה או מנוחה, זה היום שלכם, הילחמו למען סיכויי הקבלה לאוניברסיטה, אנחנו נהיה שם לצדכם.

באיחוליי הצלחה בבחינה,
צוות המורים
רשת או.קיי. פסיכומטרי