השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

הימנעות מסטייה בסימון תשובות בפסיכומטרי

כדי למנוע סטייה בסימון התשובות בפסיכומטרי, יש לסמן  התשובה שבחרנו בטופס התשובות מיד אחרי פתרון כל שאלה.

לעתים רחוקות קורה שתלמיד חזק מפגין בסימולציות במהלך הקורס יכולת מצוינת , אך בבחינה האמתית מגיע לציון נמוך למדי: 450-470. איך קורה ? אנחנו בחינים אצל התלמידים שתי שיטות סימון תשובות מסוכנות, האחת – לסמן את התשובות הנכונות קודם על דף שלם בחוברת (רמת מסוכנות ב') והשנייה – לסמן את התשובות בכל הפרק ואז להעביר לטופס. שתי השיטות האלה עלולות לגרום לנפילה רצינית בפסיכומטרי ויש להימנע מהן.

מדוע זה רע? נבחן שמסמן את התשובות קודם על הדף (4-5 שאלות) ואז מעביר את התשובות לטופס, עלול לטעות במספר העמודה ולגרום לבעייה נגררת עד סוף הפרק. אם בסופו של הפרק לא יוותר לו די זמן, הוא לא יידע אפילו כי חלה הסטיה: הרי בטופס של המרכז הארצי 30 עמודות, בפרקי הבחינה 20-23 שאלות, לכן גם אם סטינו בסימון התשובות בעמודה אחת בתחילת הפרק והגענו לעמודה 23, יש מקום להמשיך ולסמן. אם ברגע הזה שמענו את ההוראה "תעברו לפרק הבא", לא נדע אפילו כי טעינו עד לפרסום תוצאות הבחינה.

לסיכום: השתמשו בחוברת הבחינה כטיוטה, סמנו את התשובה הנכונה בה ומיד העבירו לטופס. אחת-אחת. כך תימנעו מהסטות בסימון התשובות בפסיכומטרי ותקבלו את הציון שמשקף נכונה את הפוטנציאל הלימודי שלכם.

בהצלחה!

צוות מחקר ופיתוח

רשת OK פסיכומטרי