השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

"אני מבין שאף אחד לא בא ללמוד פסיכומטרי כי זה מקצוע שמעניין אותו".

בוריס (בר) גייל, מנכ"ל רשת או.קיי. פסיכומטרי, מנהל את החברה מאז 1996.

"כשהקמנו את החברה, האמנו, שאנחנו מעבירים את הקורס הטוב ביותר שקיים בשוק. זה היה ב-1996 ומאז הקורס וחומרי הלימוד רק משתפרים ממועד למועד. יש מורים, שאיתנו מאז הקמת הרשת, צוברים נסיון הדרכה, מפתחים שיטות עבודה ומעבירים ידע למורים צעירים".

– אומרים שהמורים הטובים נמצאים דווקא ביואל גבע, לא?

– תראה, זאת אגדה אורבנית. כמה מורים כבר יכולה "יואל גבע" לקלוט? כמה עשרות לכל היותר, ואולי כמה בודדים כל שנה. יש הרבה מורים מצוינים בשוק. אין צורך לשלם סכומי עתק כדי ללמוד אצל מורה מבריק. כפי שאמרתי, יש לנו מורים שמלמדים פסיכומטרי מ-1996 ולא מחליפים בית.

– רשת או.קיי. נמנעת מפרסום מאסיבי, איך אתם מתמודדים עם בעיית חדירה לשוק?

– קודם כל אני מאמין, שללמד קורס טוב הרבה שנים היא מדיניות שיווקית נכונה, אולי היחידה שנכונה. העובדה שבינתיים אנחנו "עוברים מתחת לרדארים" של החברות הגדולות, מאפשרת עבודה נוחה יותר. אני לא חושב שיש לנו מתחרים באיכות חומרי הלימוד או במקצועיות הצוות. ועוד סוד אחד קטן: אצלנו מלמדים רק מורים שאוהבים ללמד. זאת הסיבה, בגללה הם מלמדים פסיכומטרי; לא הרצון להרוויח כמה שיותר, אלא האהבה להוראה. מי שנרשם לחברה שמפרסמת במיליוני שקלים באופן קבוע משול לאיש שרוכש מוצר עם עמלות סוכן. רק שבמקרה של פסיכומטרי, העמלות האלה לא תורמות דבר לסיכויי ההצלחה בבחינה.

– איך הצלחתם להחזיק מעמד בשוק כל כך תחרותי מזה 20 שנים?

– מעולם לא עסקנו במלחמות עם מתחרים, מה שהעסיק אותנו זה הצורך לעזור לתלמידים להתקבל לאוניברסיטה. אני מבין שאף אחד לא בא ללמוד פסיכומטרי כי זה מקצוע שמעניין אותו, באים אלינו כדי לקבל מיומנויות שמאפשרות להצליח בבחינה. לפעמים יש לי תחושה שמתחרים שקועים במלחמות ביניהם יותר מאשר בשדרוג ועדכון חומרי לימוד והכשרת מורים.

– איך נבחר צוות ההוראה של או.קיי.?

– כמנכ"ל החברה אני רואה את עצמי כי אחראי על הצלחתו של כל תלמיד של הרשת. אני תמיד מתעניין בהתקדמות הסטודנטים, מקפיד להיבחן מדי פעם בבחינה, כדי להיות מעודכן ולא רק מפי המורים. אני יודע מה אני מחפש: אני מחפש את המורה האולטימטיבי לפסיכומטרי, שיידע לשלב ידע וכריזמה אישית, רצון לתרום להצלחת התלמידים ובעל יכולת לא לפספס אף אחד מהסטודנטים. אני מראיין את המועמדים להדרכה באופן אישי. את ההכשרה אחר כך אפשר להעביר לצוות הוותיק, אבל על הריאיון הראשון אינני מוכן לוותר. זה מבטיח, כי ייבחרו רק הטובים ביותר.

– מה מיוחד בקורס פסיכומטרי של או.קיי? במה אתם טובים ממתחרים?

– צריך להבין, שבשוק הפסיכומטרי קיימות המון חברות והרוב – טובות. אני מניח שיחסית לחברות האלה לרשת או.קיי. מספר יתרונות: איכות בלתי מתפשרת של חומרי הלימוד, צוות הוראה יוצא דופן במקצועיותו וביחסו לתלמיד וטכנולוגיה. רשת או.קיי. היא אחת החברות הראשונות שפתחה קורס פסיכומטרי וירטואלי שמשלב תרגול באינטרנט עם שיעורי ווידאו בכל נושא הבחינה.

אחרי הרפורמה הגדולה בפסיכומטרי היינו הראשונים להוציא ספר "כתיבה אקדמית", שמכין בצורה מקצועית למטלת הכתיבה בבחינה.

אין יום, בו לא נכתבות שאלות חדשות, אין יום, בו המחלקה למחקר ולפיתוח נחה על זרי הדפנה וזאת כשיש לנו היום כמות חומרי לימוד מרשימה ביותר!

– המתכונת החדשה של פסיכומטרי הפכה את הבחינה לקשה יותר?

– יש חלקים שהם בהחלט הפכו לקשים יותר, למשל החלק הכמותי, אך מטלת הכתיבה נראית קלה יחסית. לאור העובדה כי הציון בעבור הבחינה הפסיכומטרית הוא פועל יוצא של רמת הנבחנים (ציון יחסי), בסך הכל פסיכומטרי נשאר מבחן קשה, אך כזה שאפשר להצליח בו עם עזרה מקצועית נכונה והשקעה כנה בלימודים.