השאירו את הפרטים ונתקשר

ליצור איתנו קשר

פסיכומטרי באנגלית (פסיכומטרי משולב)

מידע על הבחינה הפסיכומטרית באנגלית  – מתי אפשר להיבחן, מי יכול להיבחן, הבדל בין הבחינה הפסיכומטרית באנגלית (הבחינה הפסיכומטרית המשולבת) והבחינה הפסיכומטרית בעברית, הרשמה לבחינה פסיכומטרית באנגלית

מתי אפשר להיבחן בפסיכומטרי באנגלית (מועדי הבחינה המשולבת)?

הבחינה הפסיכומטרית באנגלית מתקיימת פעמיים בשנה, באביב ובקיץ (אפשר להיבחן בשני מועדים ברצף). מועדי הבחינה הפסיכומטרית נתונים לשינויים מדי פעם, כך שאת המועד הסופי של הבחינה יש לבדוק מול מאל"ו (המרכז הארצי לבחינות ולהערכה). מועדי פסיכומטרי.

 

מי יכול להיבחן בפסיכומטרי באנגלית?

הבחינה הפסיכומטרית באנגלית נקראת הבחינה המשולבת, והיא מיועדת לכל נבחן שמעדיף את השפה האנגלית על כל שפות הבחינה הפסיכומטרית האחרות (ניתן להיבחן בפסיכומטרי בעברית, ברוסית, בצרפתית, בערבית ובפורטוגזית).

כלומר, לא צריך להיות עולה חדש ממדינות דוברות אנגלית, כדי להיבחן בפסיכומטרי באנגלית. רבים מהנבחנים הם דוברי ספרדית, הונגרית, גרמנית, רומנית, איטלקית, אמהרית, גיאורגית ושפות נוספות, שלא ניתן להיבחן בהן בפסיכומטרי.

 

איך אפשר לדעת, באיזו שפה כדאי להיבחן?

כדאי להיבחן בשפה, בה הנבחן שולט בצורה המיטבית. בדרך כל המבחן הוא מבחן הקריאה – השפה בה המועמד קורא בקלות רבה יותר היא הבחינה המועדפת להיבחן בפסיכומטרי.

 

הבדלים בין הבחינה הפסיכומטרית באנגלית (הבחינה הפסיכומטרית המשולבת) והבחינה הפסיכומטרית בעברית.

מטלת הכתיבה בפסיכומטרי באנגלית מתורגמת מעברית, אך הזמן המוקצב למטלת הכתיבה בבחינה המשולבת הינו 35 דקות (ולא 30 דקות, כמו בבחינה הפסיכומטרית בעברית).

בחלק סגור (שאלות רב–בררה) הבחינה המשולבת זהה לבחינה פסיכומטרית הרגילה בפרק האנגלית, הן מבחינת המינון (8 שאלות של השלמת משפטים, 4 שאלות של ניסוח מחדש ו-2 טקסטים עם 5 שאלות בכל אחד בהבנת הנקרא) והן מבחינת מספר השאלות.

גם הפרק של חשיבה כמותית בבחינה הפסיכומטרית באנגלית מתורגם אחד לאחד מהבחינה הפסיכומטרית בעברית ושם הנוסח "הבחינה הפסיכומטרית המשולבת" נובע מכך שכל שאלה מופיעה פעמיים: בצד אחד באנגלית ובצד שני בעברית. בתחתית הדף יש תרגום של חלק מהמונחים לשפות נוספות:  רוסית, פורטוגזית, גרמנית, איטלקית, הונגרית, נדרלנדית (הולנדית), אמהרית, ספרדית ועברית).

הפרק של חשיבה מילולית בבחינה הפסיכומטרית באנגלית מכיל פחות תרגילים מהנוסח של הבחינה הפסיכומטרית בעברית (20 תרגילים במקום 23 תרגילים).

בדרך כלל הפרק של חשיבה מילולית בפסיכומטרי המשולב מכיל 4–5 אנלוגיות (ולא 6, כפי שבעברית), פחות שאלות היגיון ולא תמיד 6 שאלות של הבנת הנקרא, אלא 5 שאלות הבנת הנקרא בלבד.

במהלך הבחינה אנחנו ממליצים להתמקד בנוסח אחד בלבד (אנגלית או עברית) וזאת כדי לחסוך זמן, ורק במקרה של אי–הבנה להציץ בנוסח השני.

 

הרשמה לבחינה פסיכומטרית באנגלית

בעת ההרשמה לבחינה הפסיכומטרית המשולבת (הבחינה באנגלית) יש לבחור את השפה המבוקשת (לא עברית אלא את הבחינה המשולבת). כל יתר הפרטים והשלבים של התהליך זהים להרשמה לפסיכומטרי בעברית.

 

מבחן יע"ל (בחינת ידע עברית לאקדמיה)

מי שנבחן בפסיכומטרי לא בעברית, בדרך כלל נדרש להיבחן גם בבחינת יע"ל (ניתן להיבחן בבחינת יע"ל מיד אחרי הבחינה הפסיכומטרית או במועד נפרד).

הציון בבחינת יע"ל איננו מהווה חלק מהבחינה הפסיכומטרית המשולבת (אנגלית).

מוסדות לימוד בארץ דורשים ציון מסוים בבחינה יע"ל כתנאי סף לתחילת הלימודים.

מידע מפורט על בחינה יע"ל ניתן למצוא כאן

הכנה למבחן יע"ל